ďťż
 
 
 
 

Wštki


[Divine Divinity] Umiejętności (wojjoo)



wojjoo - Śro 28.07.2010, 14:03:17
" />Różnorodność oraz ilość umiejętności, których nauczyć się może Wybraniec, jest niewątpliwie jednym z największych atutów Divine Divinity. Nasz bohater ma dostęp do aż 96 unikalnych zdolności, każda o pięciu poziomach zaawansowania, co jest rzeczą niespotykaną nawet w najnowszych, niezwykle rozbudowanych grac cRPG. Daje to naprawdę olbrzymie możliwości w kreowaniu wymarzonego zbawcy Rivellonu.

Umiejętności podzielone są na trzy główne grupy według standardowych, dobrze znanych profesji – Łotra, Wojownika i Maga. We wszystkich wyszczególnione są cztery podgrupy, tzw. ścieżki, skupiające zdolności dotyczące różnych aspektów danej profesji. Główny podział jest właściwie umowny, bowiem każda klasa ma dostęp do pełnej gamy umiejętności, a do ich nauki wymagany jest jedynie odpowiednio wysoki poziom doświadczenia. Tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć wojownika miotającego we wrogów piorunami albo maga skradającego się za plecy przeciwnika z toporem bojowym w dłoni.

Koszt nauki jednego poziomu umiejętności to jeden punkt umiejętności (ciekawe, prawda?). Bohater otrzymuje dwa takie punkty przy zdobywaniu poziomów doświadczenia będących wielokrotnościami piątki i jeden punkt przy pozostałych. Przygodę nasza postać ukończy na około 50. poziomie, co oznacza, że zdobędzie mniej więcej 60 punktów umiejętności. Jak widać, nie jest ich tak dużo, jak moglibyśmy chcieć i umożliwiają one opanowanie jedynie kilku zdolności w stopniu mistrzowskim. Warto dobrze rozglądać się po świecie gry, gdyż w wielu miejscach czeka na nas okazja do nauki bez wydawania cennych punktów – zostało to oczywiście zaznaczone przy odpowiednich umiejętnościach (uwaga: sporo ksiąg, z których możemy czerpać wiedzę, pojawia się losowo w różnych punktach Rivellonu, także u kupców. W dalszej części tekstu podane będą jedynie te miejsca, gdzie szkolenie jest zawsze dostępne.).

Na koniec jeszcze jedna uwaga – w opisach niektórych umiejętności pojawia się dosyć niejasny zapis zadawanych obrażeń, który można przedstawić ogólnym wzorem x+y. Oznacza to zadanie uszkodzeń od x do x+y (przykładowo – pierwszy poziom Uderzenia meteoru ma w opisie ‼zadaje 8+20 obrażeń”, zatem potraktowany tym czarem przeciwnik utraci od 8 do 28 punktów życia).

Szczegółowe informacje dotyczące wyboru zdolności znajdują się w osobnym [link=postać]artykule[/link]. Tam też wymienione zostały umiejętności koniecznie do wykonania niektórych zadań.

[link=umiejętności łotra]Umiejętności – Łotr[/link]
[link=umiejętności wojownika, póki co brak]Umiejętności – Wojownik[/link]
[link=umiejętności maga, póki co brak]Umiejętności – Mag[/link]




Oceansoul - Śro 28.07.2010, 18:05:00
" /> Cytuj:



wojjoo - Pią 30.07.2010, 07:50:31
" />poprawione, ale powtarza mi się teraz 'wszystko' w drugim akapicie. jakieś sugestie, ociu?



Oceansoul - Pią 30.07.2010, 19:40:10
" /> Cytuj:




wojjoo - Sob 31.07.2010, 09:14:37
" />u, u! dzięki, poprawione.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.