ďťż
Wštki |
[DA] Informacje i opis, uzupełnienie (Oceansoul)
Oceansoul - Nie 14.03.2010, 17:21:48 " />Opis: Zapowiadany przez BioWare jako âźmroczne, heroiczne fantasyâ, Dragon Age: Origins jest powrotem do korzeni kanadyjskiego studia, taktyczną grą cRPG z krwi i kości, alternatywą dla dynamicznego Mass Effect. Akcja została osadzona w autorskim uniwersum â w królestwie Ferelden, położonym na kontynencie zwanym Thedas. Ziemie te nękane są przez Plagę, czyli inwazję istot zwanych Mrocznymi Pomiotami. Zastępami wrogów dowodzi Arcydemon, zaś stawić mu czoła musi nie kto inny, jak postać gracza. Nasz protagonista to przyszły Szary Strażnik, członek elitarnej formacji szkolonej do walki z Pomiotami. Co podkreśla podtytuł produkcji, ważne jest nie tylko to, kim bohater się stanie, ale także jego pochodzenie. Wybór jednego z sześciu początków nie pozostaje bowiem bez wpływu na dalszą grę i reakcję napotykanych postaci. Prócz pochodzenia ustalamy także rasę i klasę naszego herosa, a zdecydować możemy się na elfa, krasnoluda lub człowieka, parającego się magią, szkolonego w fachu złodziejskim bądź mistrza wojennego rzemiosła. Rozwój postaci podzielono na kilka etapów. Kolejno zwiększamy atrybuty bohatera (takie jak siła, zręczność czy spryt), jego umiejętności (między innymi warzenie trucizn, perswazja, kradzież), a wreszcie wybieramy talenty (u łotrzyka i wojownika) lub zaklęcia (u maga). W późniejszym etapie gry dochodzą do tego także specjalizacje â z czterech przewidzianych dla każdej klasy nasza postać może szkolić się w dwóch, dowolnie je ze sobą łącząc. W zmaganiach z Plagą nie jesteśmy osamotnieni â aby taktyczną walkę uczynić bardziej interesującą, kompletujemy drużynę śmiałków, którzy wspomagać nas będą swoimi zdolnościami. Poza placem boju możemy zaś poznawać ich przeszłość, nawiązywać przyjaźnie, rozwijać romantyczne relacje. Towarzysze nie pozostaną obojętni na podejmowane przez bohatera decyzje, a ich nielojalność prędzej czy później może zaważyć na sukcesie misji. Trudnych wyborów zaś w grze nie zabrakło i często warto dokładniej przemyśleć swoje wybory oraz rozważyć ich długofalowe konsekwencje. Dragon Age: Origins wykorzystuje next-genowy silnik Eclipse, zaś udostępniony graczom toolset pozwala na jego modyfikowanie oraz tworzenie własnych przygód i wzbogacanie produkcji o nowe elementy. Jeśli zaś o mechanikę chodzi, BioWare zdecydowało się na autorski system i odejście od znanego z wielu ich wcześniejszych dzieł d20. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, a w każdym momencie można skorzystać z aktywnej pauzy i wydać polecenia członkom drużyny. Po oprawie graficznej widoczny jest niestety długi czas, jaki potrzebny był na ukończenie produkcji. Dragon Age: Origins nie wygląda więc równie ładnie, co starszy o kwartał Mass Effect 2. Od strony muzycznej prezentuje się jednak bez zarzutów, a skomponowana przez Inona Zura symfoniczna ścieżka dźwiękowa współgra z dramatycznymi i pełnymi patosu wydarzeniami przedstawionymi w grze. Dragon Age: Origins może spodobać się miłośnikom taktycznych zmagań, lubujących się w wydawaniu poleceń członkom drużyny i niezrażonym wielogodzinnymi potyczkami z Mrocznymi Podmiotami. Chętnie powinni sięgnąć po niego także ci, którzy oczekują rozbudowanych relacji z towarzyszami. Pozostałych może zrazić nuda przeciągających się walk, mało rozbudowane zadania poboczne oraz schematyczność głównego wątku fabularnego. wojjoo - Nie 14.03.2010, 21:03:39 " />nie mam uwag. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |