ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2] Zmiany po zainstalowaniu ToB (Valygar)



Orish - Nie 18.03.2007, 11:02:29
" />1. W czasie tworzenia postaci gracz może wybrać nową klasę postaci. Jest to Dziki mag.

2. Naciśnięcie klawisza Tab w trakcie gry powoduje podświetlenie drzwi, pojemników i przedmiotów leżących na ziemi.

3. Odporność barbarzyńcy przestaje się zwiększać po osiągnięciu 20 poziomu.

4. Magowie i bardowie mogą teraz na stałe usunąć zaklęcia ze swojej księgi czarów. Aby to zrobić, należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonie zaklęcia w księdze czarów, a potem wcisnąć przycisk Usuń.

5. Ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć przedstawia szczegółowe informacje dotyczące zaklęć takich jak „Warunkowanie” czy „Wyzwalacz zaklęć”, które zostały uaktywnione przez maga lub czarodzieja. Jeśli chcesz zrezygnować z zaklęcia „Warunkowanie”, zanim czar zostanie rzucony, możesz to zrobić właśnie za pomocą opcji dostępnych na tym ekranie. Aby wyświetlić ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć, wystarczy wcisnąć przycisk Warunkowanie w księdze zaklęć danej postaci.

6. Opcję Informacje dotyczące działania można włączyć wyłącznie z poziomu programu konfiguracyjnego. Kiedy się to zrobi, to w dolnym oknie tekstowym będą się pojawiać opisy czynności wykonywanych przez członków drużyny, kiedy dostaną oni jakieś nowe rozkazy. Może się to przydać, jeśli chcesz mieć większą kontrole nad wszystkimi komendami wydanymi członkom swojej drużyny.

7. Po odznaczeniu opcji Pauza na ekranie mapy w zakładce Grafika w programie konfiguracyjnym, gra nie będzie już wstrzymywana, gdy wejdziesz do ekranu mapy.

8.W przypadku wieloklasowych magów-kapłanów dodano nową opcję. Po wybraniu zaklęcia z paska narzędzi Rzuć zaklęcie, mogą się oni teraz przełączyć pomiędzy zaklęciami maga i kapłana, wciskając ikonę po lewej stronie ekranu.

9. Zaklęcie „Lustrzane odbicie” zostało zmienione w taki sposób, że teraz iluzje postaci pojawiają się w grupie, a nie w linii.

10. W opisach wielu zaklęć podanie są efekty czarów i dodatkowa część, zależna od poziomu rzucającego. Na przykład, długość zaklęcia ochronnego może wynosić 1k4 tur plus 1 rundę/poziom rzucającego. Zależność ta przestaje działać powyżej 20 poziomu.

11. Zaklęcie „Płomień Aganazzara” zostało zmienione w taki sposób, że teraz jego efekty bardziej przypominają jego odpowiednik z tradycyjnych gier fabularnych.

12. Źli kapłani mogą się teraz zmienić w paladynów.

Tekst z instrukcji dołączonej do gry Baldur’s Gate II: Throne of Bhaal.

----------------------

Mnie się wydaje, że tych zmian było więcej niż tylko te z instrukcji, ale mogę się mylić...




Drekorig - Nie 18.03.2007, 11:35:29
" />Punkt 12 - nie radzę przepisywać bezmyślnie z instrukcji

Błąd tłumaczeniowy - tam powinno być "odpędzać" - źli kapłani swoim odpędzaniem nieumarłych, moga "odpędzić" również paladynów (i.e. zmusić do ucieczki. Nie zabiją ich od razu). W angielskiej wersji odpędzanie nieumarłych to "turn undead". Jeśli więc pojawiła się linia "turn paladins", nie trzeba wiele, aby ktoś się nie znający potraktował to jako "turn into paladins" --> zmienić się w paladynów.
Jest to powód, dla którego posiadanie w drużynie Viconii i Keldorna może mieć ciekawe konsekwencje

Oprócz tego wszystko się zgadza... chyba.



Valygar - Nie 18.03.2007, 11:57:00
" />1. W czasie tworzenia postaci gracz może wybrać nową klasę postaci. Jest to Dziki mag.

2. Naciśnięcie klawisza Tab w trakcie gry powoduje podświetlenie drzwi, pojemników i przedmiotów leżących na ziemi.

3. Odporność barbarzyńcy przestaje się zwiększać po osiągnięciu 20 poziomu.

4. Magowie i bardowie mogą teraz na stałe usunąć zaklęcia ze swojej księgi czarów. Aby to zrobić, należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonie zaklęcia w księdze czarów, a potem wcisnąć przycisk Usuń.

5. Ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć przedstawia szczegółowe informacje dotyczące zaklęć takich jak „Warunkowanie” czy „Wyzwalacz zaklęć”, które zostały uaktywnione przez maga lub czarodzieja. Jeśli chcesz zrezygnować z zaklęcia „Warunkowanie”, zanim czar zostanie rzucony, możesz to zrobić właśnie za pomocą opcji dostępnych na tym ekranie. Aby wyświetlić ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć, wystarczy wcisnąć przycisk Warunkowanie w księdze zaklęć danej postaci.

6. Opcję Informacje dotyczące działania można włączyć wyłącznie z poziomu programu konfiguracyjnego. Kiedy się to zrobi, to w dolnym oknie tekstowym będą się pojawiać opisy czynności wykonywanych przez członków drużyny, kiedy dostaną oni jakieś nowe rozkazy. Może się to przydać, jeśli chcesz mieć większą kontrole nad wszystkimi komendami wydanymi członkom swojej drużyny.

7. Po odznaczeniu opcji Pauza na ekranie mapy w zakładce Grafika w programie konfiguracyjnym, gra nie będzie już wstrzymywana, gdy wejdziesz do ekranu mapy.

8.W przypadku wieloklasowych magów-kapłanów dodano nową opcję. Po wybraniu zaklęcia z paska narzędzi Rzuć zaklęcie, mogą się oni teraz przełączyć pomiędzy zaklęciami maga i kapłana, wciskając ikonę po lewej stronie ekranu.

9. Zaklęcie „Lustrzane odbicie” zostało zmienione w taki sposób, że teraz iluzje postaci pojawiają się w grupie, a nie w linii.

10. W opisach wielu zaklęć podanie są efekty czarów i dodatkowa część, zależna od poziomu rzucającego. Na przykład, długość zaklęcia ochronnego może wynosić 1k4 tur plus 1 rundę/poziom rzucającego. Zależność ta przestaje działać powyżej 20 poziomu.

11. Zaklęcie „Płomień Aganazzara” zostało zmienione w taki sposób, że teraz jego efekty bardziej przypominają jego odpowiednik z tradycyjnych gier fabularnych.

12. Źli kapłani mogą się teraz odpędzać paladynów.

Tekst z instrukcji dołączonej do gry Baldur’s Gate II: Throne of Bhaal.

____________________________________________________________

Dzięki Drekorig. Coś mi tam właśnie nie pasowało. Ale żeby taki błąd popełnić w oficjalnej instrukcji?



Rubenos - Nie 18.03.2007, 13:08:17
" />Jak dla mnie tekst jest troszkę bez sensu. Po co o tym wszystkim pisać, skoro jest to w instrukcji i każdy pełnoprawny właściciel orginału sam może to przeczytać?




Orish - Nie 18.03.2007, 13:20:23
" />Chyba nie we wszystkich edycjach jest to w instrukcji.
Co nie zmienia faktu, że wydaje mi się, iż trochę więcej się zmieniło niż to jest w instrukcji. Może zapytaj na forum CoB?



Luena - Nie 18.03.2007, 16:11:20
" />w Nowej Extraklasyce nie było...
myślę, że takie coś może się przydać.



Rubenos - Nie 18.03.2007, 18:48:08
" />Popytaj o te zmiany i jak się znajdą, to napisz jakiś krótki wstęp, by zwiększyć "walory estetyczne" tekstu.



Oress - Nie 18.03.2007, 18:51:53
" />uhh dla mnie tekst jest bez sensu i niepotrzebny bo każdy może sobie zobaczyc w instrukcji gry tudzież w "Czytaj To" które jest na płytce...
I skopiowanie tego nie można nawet nazwac tekstem, jeżeli chcecie koniecznie to ujrzec na Insi to należałoby wcześniej zrobic łądny składny wstęp o którym napisał Rubenos i napisac te podpunkty od nowa żeby nie były żywcem zryte z instrukcji...



Orish - Nie 18.03.2007, 18:58:06
" />Jakby co to temat tego tekstu został zerżnięty z CoBu, więc oni chyba widzieli w tym jakiś sens.



Balzac - Nie 18.03.2007, 20:11:55
" />No nie wiem, wg mnie taki tekst jest w zasadzie niepotrzebny. Bo kto patrzy na takie coś? Mnie to raczej nie interesuje, róbcie jak uważacie...



Drekorig - Pią 04.05.2007, 11:21:13
" />To doszło z tym tekstem do jakiegoś consensusu? Ma być poprawiony, zamieszczony na stronie, czy wyrzucony?



Orish - Pią 04.05.2007, 11:25:08
" />Decyzja należy do ciebie, raczej



Drekorig - Pią 04.05.2007, 14:02:02
" />Ok...
Jak tak to wrzucać. Może i jest żywcem skopiowane z instrukcji, ale lepiej, żeby był, aniżeli go nie było.



Orish - Pią 04.05.2007, 14:11:25
" />Tu po prostu chodzi o to, czy aby na pewno tych zmian nie jest więcej, bo instrukcje do gier przeważnie wszystkich nie opisują Jeśli to wszystkie, przyklejam.



Ingmar - Pią 04.05.2007, 14:15:42
" />Mnie się zdawało, ze najważniejszą zmianą po zainstalowaniu ToB są umiejętności wysokiego poziomu, 10 poziom czarów maga i 7 kapłana, o których w tekście nie ma ani słowa... Ale, może nie takie są jego założenia.



Luena - Pią 04.05.2007, 14:24:39
" />A mnie się zdawało, że 7 poziom jest normalnie.



Drekorig - Pią 04.05.2007, 15:01:28
" />Heh, istotnie, 7 poziom jest normalnie. Dodane są poziomy "misji".
W tekście chyba jednak z grubsza chodziło o przedstawienie zmian w samej rozgrywce, opisanie, co zostało -zmienione-, nie, co zostało -dodane-. Ale to wciąż kwestia w dużej mierze dyskusyjna, co jest zmianą, a co jest dodatkiem.



Orish - Pią 04.05.2007, 15:10:37
" />Jakoś ci z CoBu zawsze potrafią więcej napisać



Ingmar - Pią 04.05.2007, 16:17:54
" /> Orish napisał(a):



Oress - Pią 04.05.2007, 16:22:08
" /> Cytuj:



Drekorig - Sob 05.05.2007, 16:23:37
" />Ok, ok, zgodnie z sugestią Orisha, prosiłbym Valygara o rozwinięcie tekstu. Wzorowanie się na CoB mile widziane. Stosowanie polskiego fontu również .



Valygar - Nie 20.05.2007, 13:25:30
" />1. W czasie tworzenia postaci gracz może wybrać nową klasę postaci. Jest to Dziki mag.

2. Naciśnięcie klawisza Tab w trakcie gry powoduje podświetlenie drzwi, pojemników i przedmiotów leżących na ziemi.

3. Odporność barbarzyńcy przestaje się zwiększać po osiągnięciu 20 poziomu.

4. Magowie i bardowie mogą teraz na stałe usunąć zaklęcia ze swojej księgi czarów. Aby to zrobić, należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonie zaklęcia w księdze czarów, a potem wcisnąć przycisk Usuń.

5. Ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć przedstawia szczegółowe informacje dotyczące zaklęć takich jak „Warunkowanie” czy „Wyzwalacz zaklęć”, które zostały uaktywnione przez maga lub czarodzieja. Jeśli chcesz zrezygnować z zaklęcia „Warunkowanie”, zanim czar zostanie rzucony, możesz to zrobić właśnie za pomocą opcji dostępnych na tym ekranie. Aby wyświetlić ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć, wystarczy wcisnąć przycisk Warunkowanie w księdze zaklęć danej postaci.

6. Opcję Informacje dotyczące działania można włączyć wyłącznie z poziomu programu konfiguracyjnego. Kiedy się to zrobi, to w dolnym oknie tekstowym będą się pojawiać opisy czynności wykonywanych przez członków drużyny, kiedy dostaną oni jakieś nowe rozkazy. Może się to przydać, jeśli chcesz mieć większą kontrole nad wszystkimi komendami wydanymi członkom swojej drużyny.

7. Po odznaczeniu opcji Pauza na ekranie mapy w zakładce Grafika w programie konfiguracyjnym, gra nie będzie już wstrzymywana, gdy wejdziesz do ekranu mapy.

8.W przypadku wieloklasowych magów-kapłanów dodano nową opcję. Po wybraniu zaklęcia z paska narzędzi Rzuć zaklęcie, mogą się oni teraz przełączyć pomiędzy zaklęciami maga i kapłana, wciskając ikonę po lewej stronie ekranu.

9. Zaklęcie „Lustrzane odbicie” zostało zmienione w taki sposób, że teraz iluzje postaci pojawiają się w grupie, a nie w linii.

10. W opisach wielu zaklęć podanie są efekty czarów i dodatkowa część, zależna od poziomu rzucającego. Na przykład, długość zaklęcia ochronnego może wynosić 1k4 tur plus 1 rundę/poziom rzucającego. Zależność ta przestaje działać powyżej 20 poziomu.

11. Zaklęcie „Płomień Aganazzara” zostało zmienione w taki sposób, że teraz jego efekty bardziej przypominają jego odpowiednik z tradycyjnych gier fabularnych.

12. Źli kapłani mogą teraz odpędzać paladynów.

13. W Baldur's Gate II górny limit doświadczenia, które można było osiągnąć, wynosił 2900000 PD, co pozwalało bohaterom na osiągnięcie w trakcie gry nawet 23 poziomu. W Tronie Bhaala limit ten został podniesiony do 8000000 PD. Poszczególne klasy mogą osiągnąć określony poziom:
Wojownik – 40 poziom,
Czarodziej – 31 poziom,
Złodziej – 40 poziom,
Mnich – 40 poziom,
Paladyn – 34 poziom,
Kapłan – 40 poziom,
Bard – 40 poziom,
Barbarzyńca – 40 poziom,
Łowca – 34 poziom,
Druid – 31 poziom,
Czarownik: 31 poziom.

14. W dodatku zostały także wprowadzone zdolności klasowe wysokiego poziomu. Można je dostać po osiągnięciu określonego poziomu:
Wojownik – 20 poziom,
Czarodziej – 18 poziom,
Złodziej – 24 poziom,
Mnich – 22 poziom,
Paladyn – 18 poziom,
Kapłan – 22 poziom,
Bard – 24 poziom,
Barbarzyńca – 20 poziom,
Łowca – 18 poziom,
Druid – 15 poziom,
Czarownik: 18 poziom.
Wieloklasowcy mogą wybierać zdolności klas, w których awansują.

15. Niektóre klasy zdobywają zdolności specjalne i przedmioty ponad te, które były wymienione poprzednio.
Druidzi:
15 poziom: Niewrażliwość na truciznę.
18 poziom: Zdobywa 10% odporności na wszystkie obrażenia pochodzące od otoczenia (zimna, ognia, elektryczności i kwasu).
Na poziomie 21 i 24 ta odporność wzrastao dodatkowe 10%

Kapłani:
25 poziom: Zdobywa specjalny święty symbol od swojego boga. Ten święty symbol ma następującą moc:
- +1 do SIŁY,
- 5% odporności na magię,
- Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie 6 i 7 poziomu.

Mnisi:
Odporność na magię mnicha przestaje wzrastać przy 78%
21 poziom: +1 do KP.
24 poziom: +2 do KP.
25 poziom: Jego pięści stają się bronią +4.
27 poziom: +3 do KP.
30 poziom: +4 do KP.
35 poziom: +5 do KP.
40 poziom: +6 do KP.

Łucznicy:
18 poziom: Przyznawanie premii do uderzenia i do zadawanych obrażeń zwalnia się do 1 co 5 poziomów.

Tropiciele:
12 poziom: Wszystkie zdobyte zaklęcia maga są zapamiętywane jak zaklęcia kapłana.

Zabójca magów:
Zaczynając od 20 poziomu, zabójca magów zdobywa co dwa poziomy 5% odporności na magię. Przy każdym nieparzystym poziomie zdobywa 1%.



Oress - Nie 20.05.2007, 14:15:45
" />teraz chyba jest gites no nie?



Drekorig - Pon 21.05.2007, 13:43:55
" />Taa, jeszcze więcej zwalania z instrukcji

Popraw to "@" w przedostatniej linijce i będzie git... chyba
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.