ďťż
Wštki |
[BG2] Poradnik bycia Czarownikiem/Mag (???)
Orish - Czw 02.08.2007, 19:17:27 " />Prawdziwy i niezawodny poradnik bycia Czarownikiem/Magiem Przeglądam sobie ostatnio Insimilion i natrafiam na tekst „Poradnik gry czarownikiem” Szanownego Pana Icestalkera. Przeczytałem i stwierdzam, iż nie jest całkowicie zgodny z prawdą. Oto moja wersja: Tworzenie naszego wymarzonego maga/czarownika 1 Rasa Rasę wybieramy według naszego uznania, choć najlepiej wybrać elfa, półelfa lub człowieka 2 Klasa Tu mamy wybór albo zostaniemy czarownikiem albo magiem CZAROWNIK Zalety: - Nie musi zapamiętywać czarów Wady: - Nie może uczyć się czarów ze zwojów MAG Zalety: - może się uczyć czarów ze zwojów - może specjalizować się w różnych szkołach magii - ma wiele podklas co pozwala nam dostosować go do stylu naszej gry Wady: -musi zapamiętywać czary Podsumowanie Tu jestem zdecydowanym zwolennikiem bycia magiem. Przemawia za tym możliwość kasowania nieużytecznych czarów z księgi i uczenia się nowych. Poza tym „zieloni” gracze mogą nie znać się jeszcze na zasadach BG [ja też tak zaczynałem „rzuty co to jest??’, „palec śmierci? Super, wszystkich będę zabijał”] i wybrać jakieś beznadziejne czary, co może w znacznym stopniu utrudnić przyszłą grę. Radzę też nie wybierać żadnej ze szkół i zostać zwykłym lub dzikim magiem. Specjalizacja nie pomaga zbytnio w życiu. 3 Cechy Tu ze znajomością gry można stworzyć boga a nie jakiegoś podlotka [dziecko Bhaala też mi coś] Siła: 6 Zręczność: 18 Kondycja: 18 Mądrość: 18 Inteligencja:18 Charyzma: 3 Wielu z was może zdziwić taki układ cech, lecz zapewniam, że jest idealny dla każdej postaci. Zaraz po wyjściu z lochów Irenicusa wykonujemy Quest w cyrku co daje nam 18 pkt. Charyzmy. Następnie rekrutujemy jakiegoś silnego żołdaka, który będzie wszystko za nas nosił i zbieramy 13- 16k złota. Z taką sumką udajemy się na targ przygód i zakupujemy „Pas Siły Wzgórzowego Olbrzyma” Po tych czynnościach nasze statystyki wyglądają tak: Siła:19 Zręczność:18 Kondycja:18 Mądrość:18 Inteligencja:18 Charyzma:18 Pięknie, czyż nie? 4 Umiejętności Tutaj standardowo: Sztylet/ Proca/Kij/Rzutki 5 Drużyna Mag/Czarownik powinien grać sam bo wtedy szybciej zdobywa doświadczenie[ dla początkujących- za zabicie kambiona(6000 xp) 6-osobowa drużyna dostaje 1000 na łebka. A gdy grasz sam to inkasujesz całą sumę dla siebie) i szybciej ma pieniądze na najlepsze przedmioty. Jeśli jednak chcecie grać drużynowo to polecam 2-3 osoby do pomocy Najlepsze układy to X[ gdzie x to gracz] Jan Jansen[ Najlepszy ale może być opcjonalnie Yoshimo] Anomen/ Jaheira/ Czyli mag, złodziej, kapłan/wojownik X Jan/Yoshimo Viconia/ Jaheira/ Anomen Zbrojny do wyboru lub zależny od charakteru drużyny 6 Taktyka walki Czyli to co wilki lubią najbardziej Taktyka walki zamyka się w dwóch słowach- Ulepszona Niewidzialność Krótki opis walki: Idziemy na UN przez mapę i napotykamy na grupkę wrogów. Jeśli jest wśród nich mag to rzuca prawdziwe widzenie[ zadziwiające, że magowie wiedzą kiedy mają rzucić to zaklęcie], więc szybko się wycofujemy. Gdy jesteśmy już za polem ich widzenia rzucamy pajęczynę mniej więcej tam gdzie oni się znajdują i czytamy opisy. Powiedzmy że uwięziło parę potworków. Rzucamy więc wszystkie zaklęcia obszarowe, które mamy w zanadrzu np. Chaos, Lodowa Nawałnica, Zabójcza Chmura, Śmierdząca Chmura, Ognista Kula, Emocje, Znowu Pajęczynę jeśli poprzednia się skończyła, Zabójczą Chmurę, Błyskawicę itp. Po takim zastrzyku czarów wrogowie powinni być już w kawałkach a jeśli jeszcze nas atakują to dobijamy ich małym sekwencerem zaklęć z Magicznym Pociskiem. Radzę wypróbować tą taktykę na grupie poszukiwaczy przygód w kanałach. Gdy pierwszy raz grałem w BG sprawiła mi ona niemałe trudności nawet w 6-osobowej drużynie. A tak ginie w dwie minuty i w ogóle nie zadaje mi obrażeń. Smoki Na smoki taktyka dzieli się na dwie- gdy gramy z drużyną i gdy gramy sami. Drużynowo to jest standard. Czyli my rzucamy Wyłomy, Magiczne Pociski i co tam jeszcze mamy a zbrojni leją gada. Gdy jesteśmy sami, to przed walką przygotowujemy jak najwięcej Zabójczych Chmur. Na zwojach i w księdze. Poza tym staramy się zapamiętywać dużo Magicznych Pocisków i czarów, na które nie ma rzutów obronnych. I oczywiście ulepszoną niewidzialność, przyspieszenie itp. Tak przygotowani wchodzimy do groty smoka i z nim gadamy. Staramy się dobrać odpowiedzi tak, by nas nie zaatakował i puścił wolno. Wtedy wychodzimy za jego pole widzenia i zaczynamy rzucać Zabójcze Chmury. Smok dostaje obrażenia. Jeśli zaczyna nas atakować to Ulepszona Niewidzialność i uciekamy na drugi koniec sali i powtarzamy manewr. Po paru minutach smok powinien paść, a jeśli jeszcze żyje to dobijamy go magicznymi pociskami i jakimiś stworkami jak mamy [ przydatne są różdżki i figurki przywołujące zwierzęta] 7 Ekwipunek Zbroja- Szata Vekny Rękawice- Na głowę- Jakiś kamień loun Naszyjnik- W łapkę – jakiś sztylet i tarcza [ odbijająca pociski byłaby najlepsza] Pierścionki- Pierścień Niewidzialności z Nory Siedmiu Dolin i Pierścień Wpływu na Ludzi z cyrku na Promenadzie Płaszcz- Płaszcz Niewykrywalności [ wtedy prawdziwe widzenia nic nam nie robią] Buciki- Buty Przyspieszenia Pas – Pas Siły Wzgórzowego Olbrzyma 8 Moje Rady - Po wyjściu z lochów Irka zostawcie w drużynie tylko swoją postać i nauczcie się wszystkich zwojów jakie macie i tych, które możecie kupić bo daje to dużo xp [ dlatego właśnie mag jest lepszy od czarownika] - wyłączcie skrypty bo nie będziecie musieli się denerwować gdy wasz zbrojny zabije główną postać pod koniec jakiejś walki, bo była pod wpływem dominacji i gdy wasze postacie nie będą się was słuchać bo pójdą zabijać jakiegoś kmiotka.. - pierwszy poziom lochów Irenicusa przejdziecie tylko z Imoen i na samym końcu wyrekrutujcie Minca i Jheirę ---------------------------------------------------------- ...? Cannabis - Czw 02.08.2007, 19:48:37 " />Tekst mi się niezbyt podoba ze względu na wiele nieścisłości i po części za styl pisania. Tak w ogóle to kto jest jego autorem? Dobra ale przejdźmy do konkretów. Pierwszy podpunkt i już mi się nie podoba. Wybieramy co chcemy albo to, albo to albo tamto. Jak już coś to lepszy wybór niż człowiek to półelf dzięki swoim zdolnościom infrawizji i odporności na sen itd. Czarownik Autor wypisał tu taki mankament jak Cytuj: Drekorig - Czw 02.08.2007, 20:47:46 " />Swoje (dość bogate) uwagi na temat tekstu wysłałem już autorowi kilka dni temu. Dostałem odpowiedź, że poprawi i przyśle zupdate'owaną wersję. Chyba Orish trochę się pospieszył Orish - Czw 02.08.2007, 20:56:14 " />Wrzucałem wszystko jak leci, no ale już nie ma sensu usuwać tego tematu ;P Rey - Pią 03.08.2007, 08:15:37 " />text IMHO jest do Bani nie ma tam prawie żadnych konkretów a to co jest podane jest albo błędne, albo oczywiste, albo zupełnie nieprzydatne "taktyki" w ogóle nie trzeba komentować więc dlatego to zrobię Cytuj: |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |