ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2] Poradnik bycia Czarownikiem/Mag (???)



Orish - Czw 02.08.2007, 19:17:27
" />Prawdziwy i niezawodny poradnik bycia Czarownikiem/Magiem

Przeglądam sobie ostatnio Insimilion i natrafiam na tekst „Poradnik gry czarownikiem” Szanownego Pana Icestalkera. Przeczytałem i stwierdzam, iż nie jest całkowicie zgodny z prawdą. Oto moja wersja:

Tworzenie naszego wymarzonego maga/czarownika

1 Rasa
Rasę wybieramy według naszego uznania, choć najlepiej wybrać elfa, półelfa lub człowieka
2 Klasa
Tu mamy wybór albo zostaniemy czarownikiem albo magiem

CZAROWNIK
Zalety:
- Nie musi zapamiętywać czarów
Wady:
- Nie może uczyć się czarów ze zwojów

MAG
Zalety:
- może się uczyć czarów ze zwojów
- może specjalizować się w różnych szkołach magii
- ma wiele podklas co pozwala nam dostosować go do stylu naszej gry
Wady:
-musi zapamiętywać czary

Podsumowanie
Tu jestem zdecydowanym zwolennikiem bycia magiem. Przemawia za tym możliwość kasowania nieużytecznych czarów z księgi i uczenia się nowych. Poza tym „zieloni” gracze mogą nie znać się jeszcze na zasadach BG [ja też tak zaczynałem „rzuty co to jest??’, „palec śmierci? Super, wszystkich będę zabijał”] i wybrać jakieś beznadziejne czary, co może w znacznym stopniu utrudnić przyszłą grę.
Radzę też nie wybierać żadnej ze szkół i zostać zwykłym lub dzikim magiem. Specjalizacja nie pomaga zbytnio w życiu.

3 Cechy
Tu ze znajomością gry można stworzyć boga a nie jakiegoś podlotka [dziecko Bhaala też mi coś]

Siła: 6
Zręczność: 18
Kondycja: 18
Mądrość: 18
Inteligencja:18
Charyzma: 3

Wielu z was może zdziwić taki układ cech, lecz zapewniam, że jest idealny dla każdej postaci. Zaraz po wyjściu z lochów Irenicusa wykonujemy Quest w cyrku co daje nam 18 pkt. Charyzmy. Następnie rekrutujemy jakiegoś silnego żołdaka, który będzie wszystko za nas nosił i zbieramy 13- 16k złota. Z taką sumką udajemy się na targ przygód i zakupujemy „Pas Siły Wzgórzowego Olbrzyma”
Po tych czynnościach nasze statystyki wyglądają tak:
Siła:19
Zręczność:18
Kondycja:18
Mądrość:18
Inteligencja:18
Charyzma:18
Pięknie, czyż nie?

4 Umiejętności
Tutaj standardowo: Sztylet/ Proca/Kij/Rzutki

5 Drużyna
Mag/Czarownik powinien grać sam bo wtedy szybciej zdobywa doświadczenie[ dla początkujących- za zabicie kambiona(6000 xp) 6-osobowa drużyna dostaje 1000 na łebka. A gdy grasz sam to inkasujesz całą sumę dla siebie) i szybciej ma pieniądze na najlepsze przedmioty. Jeśli jednak chcecie grać drużynowo to polecam 2-3 osoby do pomocy
Najlepsze układy to

X[ gdzie x to gracz]
Jan Jansen[ Najlepszy ale może być opcjonalnie Yoshimo]
Anomen/ Jaheira/
Czyli mag, złodziej, kapłan/wojownik

X
Jan/Yoshimo
Viconia/ Jaheira/ Anomen
Zbrojny do wyboru lub zależny od charakteru drużyny

6 Taktyka walki
Czyli to co wilki lubią najbardziej
Taktyka walki zamyka się w dwóch słowach- Ulepszona Niewidzialność
Krótki opis walki:
Idziemy na UN przez mapę i napotykamy na grupkę wrogów. Jeśli jest wśród nich mag to rzuca prawdziwe widzenie[ zadziwiające, że magowie wiedzą kiedy mają rzucić to zaklęcie], więc szybko się wycofujemy. Gdy jesteśmy już za polem ich widzenia rzucamy pajęczynę mniej więcej tam gdzie oni się znajdują i czytamy opisy. Powiedzmy że uwięziło parę potworków. Rzucamy więc wszystkie zaklęcia obszarowe, które mamy w zanadrzu np.
Chaos, Lodowa Nawałnica, Zabójcza Chmura, Śmierdząca Chmura, Ognista Kula, Emocje, Znowu Pajęczynę jeśli poprzednia się skończyła, Zabójczą Chmurę, Błyskawicę itp.
Po takim zastrzyku czarów wrogowie powinni być już w kawałkach a jeśli jeszcze nas atakują to dobijamy ich małym sekwencerem zaklęć z Magicznym Pociskiem.
Radzę wypróbować tą taktykę na grupie poszukiwaczy przygód w kanałach. Gdy pierwszy raz grałem w BG sprawiła mi ona niemałe trudności nawet w 6-osobowej drużynie. A tak ginie w dwie minuty i w ogóle nie zadaje mi obrażeń.

Smoki
Na smoki taktyka dzieli się na dwie- gdy gramy z drużyną i gdy gramy sami.
Drużynowo to jest standard. Czyli my rzucamy Wyłomy, Magiczne Pociski i co tam jeszcze mamy a zbrojni leją gada. Gdy jesteśmy sami, to przed walką przygotowujemy jak najwięcej Zabójczych Chmur. Na zwojach i w księdze. Poza tym staramy się zapamiętywać dużo Magicznych Pocisków i czarów, na które nie ma rzutów obronnych. I oczywiście ulepszoną niewidzialność, przyspieszenie itp. Tak przygotowani wchodzimy do groty smoka i z nim gadamy. Staramy się dobrać odpowiedzi tak, by nas nie zaatakował i puścił wolno. Wtedy wychodzimy za jego pole widzenia i zaczynamy rzucać Zabójcze Chmury. Smok dostaje obrażenia. Jeśli zaczyna nas atakować to Ulepszona Niewidzialność i uciekamy na drugi koniec sali i powtarzamy manewr. Po paru minutach smok powinien paść, a jeśli jeszcze żyje to dobijamy go magicznymi pociskami i jakimiś stworkami jak mamy [ przydatne są różdżki i figurki przywołujące zwierzęta]

7 Ekwipunek
Zbroja- Szata Vekny
Rękawice-
Na głowę- Jakiś kamień loun
Naszyjnik-
W łapkę – jakiś sztylet i tarcza [ odbijająca pociski byłaby najlepsza]
Pierścionki- Pierścień Niewidzialności z Nory Siedmiu Dolin i Pierścień Wpływu na Ludzi z cyrku na Promenadzie
Płaszcz- Płaszcz Niewykrywalności [ wtedy prawdziwe widzenia nic nam nie robią]
Buciki- Buty Przyspieszenia
Pas – Pas Siły Wzgórzowego Olbrzyma

8 Moje Rady
- Po wyjściu z lochów Irka zostawcie w drużynie tylko swoją postać i nauczcie się wszystkich zwojów jakie macie i tych, które możecie kupić bo daje to dużo xp [ dlatego właśnie mag jest lepszy od czarownika]
- wyłączcie skrypty bo nie będziecie musieli się denerwować gdy wasz zbrojny zabije główną postać pod koniec jakiejś walki, bo była pod wpływem dominacji i gdy wasze postacie nie będą się was słuchać bo pójdą zabijać jakiegoś kmiotka..
- pierwszy poziom lochów Irenicusa przejdziecie tylko z Imoen i na samym końcu wyrekrutujcie Minca i Jheirę

----------------------------------------------------------

...?




Cannabis - Czw 02.08.2007, 19:48:37
" />Tekst mi się niezbyt podoba ze względu na wiele nieścisłości i po części za styl pisania. Tak w ogóle to kto jest jego autorem? Dobra ale przejdźmy do konkretów.

Pierwszy podpunkt i już mi się nie podoba. Wybieramy co chcemy albo to, albo to albo tamto. Jak już coś to lepszy wybór niż człowiek to półelf dzięki swoim zdolnościom infrawizji i odporności na sen itd.

Czarownik
Autor wypisał tu taki mankament jak
Cytuj:



Drekorig - Czw 02.08.2007, 20:47:46
" />Swoje (dość bogate) uwagi na temat tekstu wysłałem już autorowi kilka dni temu. Dostałem odpowiedź, że poprawi i przyśle zupdate'owaną wersję.
Chyba Orish trochę się pospieszył



Orish - Czw 02.08.2007, 20:56:14
" />Wrzucałem wszystko jak leci, no ale już nie ma sensu usuwać tego tematu ;P




Rey - Pią 03.08.2007, 08:15:37
" />text IMHO jest do Bani nie ma tam prawie żadnych konkretów a to co jest podane jest albo błędne, albo oczywiste, albo zupełnie nieprzydatne

"taktyki" w ogóle nie trzeba komentować więc dlatego to zrobię

Cytuj:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.