ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2] Płaszcze (wojjoo)



Orish - Wto 19.08.2008, 22:44:47
" />Płaszcz Algernona [obrazek - algernon]

Płaszcz Algernona jest magiczny i wygląda, jakby jaśniał wewnętrznym światłem.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Charyzmy
Waga: 3
Miejsce: Płaszcz ten, znany z pierwszej części sagi Baldur's Gate, można zdobyć jedynie używając kodu (jego nazwa to "CLCK08").
Komentarz: Płaszcz Algernona przydałby się naszemu paladynowi albo bardowi, ale ponieważ nie można znaleźć go w grze, będziemy musieli zadowolić się Płaszczem Nimfy (parametry takie same).

Płaszcz Baldurana [obrazek - balduran]

Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy.

PARAMETRY:

Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
+1 do rzutów obronnych
+25% do odporności na magię
Waga: 3
Miejsce: Podobnie jak poprzedni, ten płaszcz nie jest dostępny w grze. Zdobyć go można jedynie za pomocą kodu (nazwa "CLCK05") lub grając z modem Tactics (wtedy płaszcz ma przy sobie lisz, którego spotykamy w budynku w północno – zachodniej części Doków).
Komentarz: Znakomity płaszcz, ulepszona wersja Płaszcza ochrony +1. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza i rzuty obronne, to jeszcze zwiększa odporność na magię i to aż o 25% procent. Jeżeli gramy z Tacticsem, warto jak najwcześniej spróbować go zdobyć.

Płaszcz elfów [obrazek – p elfów]

Ten szary płaszcz wygląda zwyczajnie. Noszenie go sprawia, że właściciel jest w stanie ukrywać się w cieniu z wyjątkową skutecznością. Jednakże podobnie jak w wypadku zdolności złodziejskiej, chwila, w której zaatakuje on lub w inny sposób sprawi, że jego obecność stanie się znana, oznacza opuszczenie kryjówki.

PARAMETRY:

Specjalne:
+50% do Krycia się
Miejsce: Suldanesselar, Dom Rogu.
Komentarz: Płaszcz przeznaczony oczywiście dla złodzieja. Zwiększa jego zdolność Krycia się w cieniu o 50 %, co jest bardzo przydatne podczas zwiadowczych wypadów. Polecam.

Płaszcz gwiazd [obrazek – p gwiazd]

Thalanata Sprawiedliwy stworzył wiele typów płaszczy, z których każdy znany jest jako Płaszcz gwiazd. Ten konkretny model jest dość prosty, ma tylko trzy gwiazdy na każdym rękawie. Raz na dzień każda z nich może zostać rzucona jak strzałka. Potem znika i pojawia się następnego dnia.

PARAMETRY:

Specjalne:
Raz dziennie tworzy sześć strzałek +5.
Miejsce: Łowczyni Merella, w Ruinach Świątyni (po zniszczeniu Ołtarza Cienia).
Komentarz: Jeden z najmniej przydatnych płaszczów w grze. Można go zatrzymać, jeżeli nasza postać szkoli się w walce strzałkami, ale moim zdaniem najlepiej go sprzedać.

Płaszcz kanałów [obrazek – p kanałów]

Dla mieszkańca kanałów, takiego jak Iwan, przeżycie oznaczało udanie się tam, gdzie nie dotarli inni. Ukrywając się przed bandziorami Iwan zszedł tak głęboko, że znalazł przejście do naturalnych jaskiń, z których niektóre wychodziły na ocean. W jednej z nich odkrył on coś, co wyglądało na zniszczony płaszcz, cały podarty i poplamiony. Wrzucił go do rozpalonego ognia, ale on nie chciał płonąć. Zaciekawiony, założył go i po pewnym czasie odkrył jego właściwości. Za pomocą odpowiedniego słowa mógł zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Raz dziennie właściciel może zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.
Miejsce: Rakshasa w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Bardzo dobry płaszcz. Poprawia Klasę Pancerza noszącej go postaci o 1, zatem warto ubrać weń wojownika. Jego zaletą jest też to, że, w przeciwieństwie do Płaszcza ochrony +1, może być używany w połączeniu z każdym magicznym pancerzem i pierścieniem. Warto udać się po niego już na samym początku gry.

Płaszcz Montolio [obrazek – montolio bez]

Zaczarowany płaszcz tego, który kiedyś szkolił słynnego łowcę Drizzta Do'Urdena, z pewnością ma potężne właściwości. Jednak ponieważ brakuje zapięcia, sam zaczarowany płaszcz jest bezużyteczny.
Miejsce: Ten stary płaszcz otrzymujemy od burmistrza Amkethranu w nagrodę za uratowanie jego córki.
Komentarz: Ten płaszcz nie daje noszącej go postaci żadnych premii ani kar. Należy jednak go zatrzymać, gdyż możemy go później ulepszyć u chochlika Cespenara.

Płaszcz Montolio [obrazek – montolio z zapinką]

To legendarny płaszcz Montolia DeBrouchee - niewidomego starca, który był nauczycielem słynnego łowcy, elfa Drizzta Do'urdena. Podobnie jak uczeń, Montolio także opanował w mistrzowski sposób walkę dwoma mieczami jednocześnie.

PARAMETR
+1 do KP
+1 do wszystkich rzutów obronnych
+2 do TraK0

Mogą używać:
Łowcy
Miejsce: Ten wspaniały płaszcz stworzyć może dla nas chochlik Cespenar, za jedyne 5000 sz. Będzie do tego potrzebował Płaszcza i Zapięcia Montolio (zapięcie znaleźć można na IV poziomie Twierdzy Strażnika, w Obozie Githyanki).
Komentarz: Znakomity płaszcz, jeden z najlepszych w grze. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza i rzuty obronne o jeden punkt, to jeszcze zwiększa Trak0 o dwa. Jeżeli mamy w drużynie Minsca albo Valygara, koniecznie zdobądźmy dla niego ten wspaniały przedmiot. A jeśli bardzo przypadł nam do gustu i gramy złodziejem, bardem, albo wieloklasowcem z klasą złodzieja możemy sami go nosić dzięki umiejętności Użycie Dowolnego Przedmiotu.

Płaszcz niewykrywalności: 'Szept Ciszy' [obrazek – p niewykrywalności]

Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.

PARAMETRY:

Specjalne:
Uniemożliwia magiczne wykrywanie, takie jak Wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania
Waga: 3
Miejsce: Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin, piętro. Płaszcz ten ma na sobie Czarnoksięski Amon, jeden z towarzyszy Menkara Kruszykamienia.
Komentarz: Bardzo przydatny płaszcz. Jeżeli pojawimy się niewidzialni w pobliżu wrogiego maga, na pewno zacznie on rzucać Prawdziwe widzenie – dzięki temu przedmiotowi nie będzie w stanie nas wykryć. Warto ubrać weń złodzieja, który pełni rolę zwiadowcy.

Płaszcz nimfy [obrazek – p nimfy]

Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieję, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Charyzmy
Waga: 3
Miejsce: Do kupienia u Gorcha w Gildii Mae'vara w Dokach.
Komentarz: Kolejny użyteczny płaszcz. W połączeniu z Pierścieniem wpływu na ludzi i Ostrzem Róż, zapewnia używającej go postaci charyzmę w wysokości 22 punktów, co znacznie wpływa na ceny w sklepach. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz ochrony +1 [obrazek – p ochrony +1]

Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.

PARAMETRY:

Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
+1 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce:
1.Gaelan Bayle (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
2.Slumsy, Zagroda niewolników, jeden z magów.
3.Slumsy, Kula Sfer, Baron Sahuaginów.
4.Renal Krwawy Skalp (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
5.Jeden z magów Barona Ployera, Gracien (zadanie Jaheiry).
Komentarz: Jeden z podstawowych płaszczy noszonych przez nasze postacie. Zwiększa Kasę Pancerza i poprawia rzuty obronne o 1. Niestety zdarzają się sytuacje, w których koliduje on z magicznymi pancerzami bądź pierścieniami. Mimo to polecam.

Płaszcz ochrony +2: 'Tarcza Ducha' [obrazek – p ochrony +2]

Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza
+2 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce:
1.Miasto Grot, w skrzyni, którą otworzą dla nas chochliki, gdy rozwiążemy ich zagadkę.
2.Terminsel (spotykamy go dwukrotnie podczas zadania Jaheiry).
3.Elminster (pojawia się przed enklawą jednego z Dzieci Bhaala (tego, do którego później się udamy)).
Komentarz: Potężniejsza wersja Płaszcza ochrony +1. Premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych wynosi już dwa punkty, a to naprawdę sporo. Także i ten płaszcz nie może być używany w połączeniu z magicznymi pancerzami i pierścieniami/amuletami ochrony. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz odbicia [obrazek – p odbicia]

Vorn Zabójca Druidów wykonał ten płaszcz i z wielkim powodzeniem wykorzystywał go w swojej kampanii mającej na celu eliminację druidów z lasów na południe od Wrót Baldura. Kampania ta skończyła się, gdy ów natknął się na stado wiwern, które przyciągnął blask płaszcza. Zabiły one Vorna i wykorzystały płaszcz do zakrycia swego gniazda, aby chronił ich młode przed piorunami.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odbija wszystkie obrażenia elektryczne z powrotem do źródła.
Miejsce: Czarowięzy. Stół w sali ze zjawami, które poddają nas testowi.
Komentarz: Płaszcz użyteczny jedynie w starciach z magami miotającymi Błyskawicami albo rzucającymi Wyładowanie łańcuchowe (czyli dość rzadko). Warto ubierać go naszej postaci, gdy widzimy, że któreś z wspomnianych zaklęć zmierza w jej kierunku, wówczas efekt jest znakomity. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz odwagi [obrazek – p odwagi]

Ten płaszcz to potężny, zły przedmiot. Wykonany ze źle zszytych skór niewinnych nimf, daje użytkownikowi odporność na strach i panikę.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odporność na strach i panikę.
Miejsce: Jedna z prób w Piekle (południowo – wschodnie zejście). Otrzymujemy go od demona imieniem Strach, gdy wybierzemy drogę zła.
Komentarz: Sam w sobie płaszcz jest beznadziejny (zamiast niego wystarczy, że któryś z naszych towarzyszy zapamięta czar Przełamanie Strachu), ale wybranie ścieżki zła zapewnia premię do kondycji w wysokości dwóch punktów. Zatem ścieżkę zła polecam jak najbardziej, a płaszcz możemy zachować jako ciekawostkę.

Płaszcz odzwierciedlenia [obrazek - odzwierciedlenia]

Choć ten błyszczący płaszcz wygląda zwyczajnie, jest on czasem opisywany jako "utkana woda". Jego prawdziwa magia ujawnia się, kiedy właściciela zaatakuje się bezpośrednio magią, gdyż całe zadane obrażenia otrzymuje rzucający czar.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odbija wszystkie obrażenia od zaklęć do źródła. Dotyczy to zaklęć ofensywnych takich jak Magiczny pocisk, ale nie unieruchamiających (nie zadających obrażeń) np. Unieruchomienie osoby.
Miejsce: Płaszcz ten ma przy sobie Kapłanka Sahuaginów, którą spotykamy w Mieście Grot (stoi obok wielkiej paszczy znajdującej się w centralnej części mapy).
Komentarz: Bardzo dobry płaszcz, mimo brzydkiej animacji. W rzeczywistości nie odbija on czarów do źródła, ale pochłania je – gdy mamy go na sobie, niestraszne nam Magiczne pociski, Kwasowe strzały Melfa, Ogniste strzały i tym podobne. Zdecydowanie polecam (animację możemy wyłączyć za pomocą moda Ease of Use).

Płaszcz Piwafwi drowów [obrazek - piwafwi]

Ten płaszcz można skroić w każdy z możliwych kształtów i z prawie każdego materiału. Najczęstszą formą jest okrągły kawał materiału z otworem w środku na głowę, udrapowany na karku, połączony łańcuchem, broszą albo spinką. Utalentowani tkacze mrocznych elfów wpletli pomiędzy zwykłe włókna adamantynę, która sprawia, że po wystawieniu go na światło dzienne staje się on bezużyteczny - płaszcz obróci się w pył.

PARAMETRY:

Specjalne:
+75% do Krycia się
+75% do Cichego chodzenia
+6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
Miejsce: Drowy w Podmroku.
Komentarz: Kolejny świetny płaszcz, szkoda tylko, że przyda nam się jedynie w Podmroku. Wykorzystać go możemy zarówno do akcji zwiadowczych złodzieja, jak i podczas walki ze smoczycą Adalon. Polecam.

Płaszcz Piwafwi drowów [obrazek - piwafwi]

Ten płaszcz należy do Solaufeina, drowa wojownika. Zwiększa on umiejętności posiadacza dotyczące krycia się w cieniu i bezszelestnego poruszania się. Zdolni tkacze wpletli w ten płaszcz pasma adamantyny, w wyniku czego odzienie to stanie się bezużyteczne, jeśli wystawi się je na światło - jego działanie zamieni płaszcz w popiół.

PARAMETRY:

Specjalne:
+75% do Krycia się
+75% do Cichego chodzenia
+6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
Miejsce: Podmrok, Ust Natha. Płaszcz ten jest własnością Solaufeina.
Komentarz: Kolejny świetny płaszcz, szkoda tylko, że przyda nam się jedynie w Podmroku. Wykorzystać go możemy zarówno do akcji zwiadowczych złodzieja, jak i podczas walki ze smoczycą Adalon. Polecam.

Płaszcz przesunięcia [obrazek – p przesunięcia]

Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.

PARAMETRY:

Specjalne:
+4 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom
+2 do rzutów obronnych przeciwko śmierci, zionięciom i różdżkom
Waga: 3
Miejsce: Do kupienia u kupca szlachcica w Targowie (po rozwiązaniu problemu z Dżinnami).
Komentarz: Bardzo dobry przedmiot. Nie dość, że zwiększa Klasę Pancerza przeciwko pociskom aż o cztery, to jeszcze poprawia trzy bardzo ważne rzuty obronne o dwa punkty. Jeśli zraża nas jego wysoka cena, możemy spróbować go ukraść. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz Strzelistej Puszczy [obrazek – strzelista puszcza]

Będąc młodym chłopcem Cernd spędził rok cały na rozmyślaniu nad swoją rolą w przyrodzie. Nie zbudował sobie schronienia, gdyż pragnął, by ziemia nie czuła się ograniczona. Możliwe, że natura doceniła jego dobre intencje, bo zresztą sama dobrze wie o tym, że mimo całego swego poświęcenia, czasami jej dzieci mogą postępować głupio. Cernd znalazł ten płaszcz zanim nastała zimna pora, najwyraźniej uszyty na jego miarę z samego podszycia leśnego. Przesłanie było jasne: docenianie dobrodziejstw deszczu nie powinno przeszkadzać Cerndowi w szukaniu przed nim schronienia. Płaszcza tego może używać tylko Cernd.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce: Targowo, więzienie pod domem Burmistrza. Płaszcz ten jest własnością Cernda.
Komentarz: Płaszcz ten ma takie same parametry, co Płaszcz ochrony +1. Jedyna różnica polega na tym, że tego może używać tylko Cernd.

Płaszcz tarczy [obrazek – p tarczy]

Ten płaszcz emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą.

PARAMETRY:

Specjalne:
+5 do KP przeciw broni strzeleckiej
+1 do KP przeciw innym rodzajom broni
Czas trwania: 1 tura
Liczba ładunków: nieznana
Waga: 4
Miejsce:
1.Wzgórza Wichrowych Włóczni, Firkraag.
2.Jeden z Łowców nagród w Więzieniu sferowym (Yuan-ti).
Komentarz: Płaszcz przydatny w walce ze wszystkimi przeciwnikami posługującymi się broniami dystansowymi. Jego jedynym minusem jest ograniczona liczba ładunków. Polecam.

Płaszcz Złodziei Cienia [obrazek – p złodziei]

To jest płaszcz, który zgodnie z prośbą Bodhi, trzeba podłożyć razem ze sztyletem w domu Vulovy, żeby wrobić Złodziei Cienia w jego morderstwo.
Miejsce: Płaszcz ten otrzymujemy od Bodhi, gdy podejmujemy się wykonania dla niej drugiego zadania (wybieramy zadanie 'nieprzyzwoite').
Komentarz: Ten ładny, czarny płaszcz mamy podrzucić do sadzawki w posiadłości Vulovów, w Dzielnicy rządowej.

Ulepszony płaszcz ochrony +2 [obrazek – ul ochrony +2]

Niezwykłe właściwości tego obdarzonego niezwykle potężnymi zaklęciami płaszcza świadczą o tym, że ochrona ciała może przybierać różne formy - między innymi krycie się przed wzrokiem wroga i ucieczkę.

PARAMETRY:
Raz dziennie można rzucać Ulepszone przyśpieszenie ruchów
Raz dziennie można rzucać Ulepszoną niewidzialność

Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Waga: 3
Miejsce: Cespenar stworzy dla nas ten płaszcz, gdy dostarczymy mu Płaszcz Ochrony +2, zwój Ulepszonego Przyspieszenia Ruchów i zwój Niewidzialności (oba zwoje można kupić u Łazarza). Będzie nas to kosztować 5000 sz.
Komentarz: Potężniejsza wersja Płaszcza ochrony +2. Oprócz znanych nam wcześniej właściwości, pozwala raz dziennie rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów i Ulepszoną niewidzialność. Przyda się każdej postaci, zdecydowanie polecam.




Oceansoul - Nie 14.09.2008, 13:58:35
" /> Cytuj:



wojjoo - Nie 14.09.2008, 16:12:30
" />Płaszcz Algernona [obrazek - algernon]

Płaszcz Algernona jest magiczny i wygląda, jakby jaśniał wewnętrznym światłem.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Charyzmy
Waga: 3
Miejsce: Płaszcz ten, znany z pierwszej części sagi Baldur's Gate, można zdobyć jedynie używając kodu (jego nazwa to "CLCK08").
Komentarz: Płaszcz Algernona przydałby się naszemu paladynowi albo bardowi, ale ponieważ nie można znaleźć go w grze, będziemy musieli zadowolić się Płaszczem Nimfy (parametry takie same).

Płaszcz Baldurana [obrazek - balduran]

Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy.

PARAMETRY:

Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
+1 do rzutów obronnych
+25% do odporności na magię
Waga: 3
Miejsce: Podobnie jak poprzedni, ten płaszcz nie jest dostępny w grze. Zdobyć go można jedynie za pomocą kodu (nazwa "CLCK05") lub grając z modem Tactics (wtedy płaszcz ma przy sobie lisz, którego spotykamy w budynku w północno – zachodniej części Doków).
Komentarz: Znakomity płaszcz, ulepszona wersja Płaszcza ochrony +1. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza i rzuty obronne, to jeszcze zwiększa odporność na magię i to aż o 25% procent. Jeżeli gramy z Tacticsem, warto jak najwcześniej spróbować go zdobyć.

Płaszcz elfów [obrazek – p elfów]

Ten szary płaszcz wygląda zwyczajnie. Noszenie go sprawia, że właściciel jest w stanie ukrywać się w cieniu z wyjątkową skutecznością. Jednakże podobnie jak w wypadku zdolności złodziejskiej, chwila, w której zaatakuje on lub w inny sposób sprawi, że jego obecność stanie się znana, oznacza opuszczenie kryjówki.

PARAMETRY:

Specjalne:
+50% do Krycia się
Miejsce: Suldanesselar, Dom Rogu.
Komentarz: Płaszcz przeznaczony oczywiście dla złodzieja. Zwiększa jego zdolność Krycia się w cieniu o 50 %, co jest bardzo przydatne podczas zwiadowczych wypadów. Polecam.

Płaszcz gwiazd [obrazek – p gwiazd]

Thalanata Sprawiedliwy stworzył wiele typów płaszczy, z których każdy znany jest jako Płaszcz gwiazd. Ten konkretny model jest dość prosty, ma tylko trzy gwiazdy na każdym rękawie. Raz na dzień każda z nich może zostać rzucona jak strzałka. Potem znika i pojawia się następnego dnia.

PARAMETRY:

Specjalne:
Raz dziennie tworzy sześć strzałek +5.
Miejsce: Łowczyni Merella, w Ruinach Świątyni (po zniszczeniu Ołtarza Cienia).
Komentarz: Jeden z najmniej przydatnych płaszczów w grze. Można go zatrzymać, jeżeli nasza postać szkoli się w walce strzałkami, ale moim zdaniem najlepiej go sprzedać.

Płaszcz kanałów [obrazek – p kanałów]

Dla mieszkańca kanałów, takiego jak Iwan, przeżycie oznaczało udanie się tam, gdzie nie dotarli inni. Ukrywając się przed bandziorami Iwan zszedł tak głęboko, że znalazł przejście do naturalnych jaskiń, z których niektóre wychodziły na ocean. W jednej z nich odkrył on coś, co wyglądało na zniszczony płaszcz, cały podarty i poplamiony. Wrzucił go do rozpalonego ognia, ale on nie chciał płonąć. Zaciekawiony, założył go i po pewnym czasie odkrył jego właściwości. Za pomocą odpowiedniego słowa mógł zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Raz dziennie właściciel może zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową.
Miejsce: Rakshasa w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Bardzo dobry płaszcz. Poprawia Klasę Pancerza noszącej go postaci o 1, zatem warto ubrać weń wojownika. Jego zaletą jest też to, że, w przeciwieństwie do Płaszcza ochrony +1, może być używany w połączeniu z każdym magicznym pancerzem i pierścieniem. Warto udać się po niego już na samym początku gry.

Płaszcz Montolio [obrazek – montolio bez]

Zaczarowany płaszcz tego, który kiedyś szkolił słynnego łowcę Drizzta Do'Urdena, z pewnością ma potężne właściwości. Jednak ponieważ brakuje zapięcia, sam zaczarowany płaszcz jest bezużyteczny.
Miejsce: Ten stary płaszcz otrzymujemy od burmistrza Amkethranu w nagrodę za uratowanie jego córki.
Komentarz: Ten płaszcz nie daje noszącej go postaci żadnych premii ani kar. Należy jednak go zatrzymać, gdyż możemy go później ulepszyć u chochlika Cespenara.

Płaszcz Montolio [obrazek – montolio z zapinką]

To legendarny płaszcz Montolia DeBrouchee - niewidomego starca, który był nauczycielem słynnego łowcy, elfa Drizzta Do'urdena. Podobnie jak uczeń, Montolio także opanował w mistrzowski sposób walkę dwoma mieczami jednocześnie.

PARAMETR
+1 do KP
+1 do wszystkich rzutów obronnych
+2 do TraK0

Mogą używać:
Łowcy
Miejsce: Ten wspaniały płaszcz stworzyć może dla nas chochlik Cespenar, za jedyne 5000 sz. Będzie do tego potrzebował Płaszcza i Zapięcia Montolio (zapięcie znaleźć można na IV poziomie Twierdzy Strażnika, w Obozie Githyanki).
Komentarz: Znakomity płaszcz, jeden z najlepszych w grze. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza i rzuty obronne o jeden punkt, to jeszcze zwiększa Trak0 o dwa. Jeżeli mamy w drużynie Minsca albo Valygara, koniecznie zdobądźmy dla niego ten wspaniały przedmiot. A jeśli bardzo przypadł nam do gustu i gramy złodziejem, bardem albo wieloklasowcem z klasą złodzieja możemy sami go nosić dzięki umiejętności Użycie Dowolnego Przedmiotu.

Płaszcz niewykrywalności: 'Szept Ciszy' [obrazek – p niewykrywalności]

Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.

PARAMETRY:

Specjalne:
Uniemożliwia magiczne wykrywanie, takie jak Wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania
Waga: 3
Miejsce: Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin, piętro. Płaszcz ten ma na sobie Czarnoksięski Amon, jeden z towarzyszy Menkara Kruszykamienia.
Komentarz: Bardzo przydatny płaszcz. Jeżeli pojawimy się niewidzialni w pobliżu wrogiego maga, na pewno zacznie on rzucać Prawdziwe widzenie – dzięki temu przedmiotowi nie będzie w stanie nas wykryć. Warto ubrać weń złodzieja, który pełni rolę zwiadowcy.

Płaszcz nimfy [obrazek – p nimfy]

Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieję, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Charyzmy
Waga: 3
Miejsce: Do kupienia u Gorcha w Gildii Mae'vara w Dokach.
Komentarz: Kolejny użyteczny płaszcz. W połączeniu z Pierścieniem wpływu na ludzi i Ostrzem Róż, zapewnia używającej go postaci charyzmę w wysokości 22 punktów, co znacznie wpływa na ceny w sklepach. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz ochrony +1 [obrazek – p ochrony +1]

Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.

PARAMETRY:

Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
+1 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce:
1.Gaelan Bayle (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
2.Slumsy, Zagroda niewolników, jeden z magów.
3.Slumsy, Kula Sfer, Baron Sahuaginów.
4.Renal Krwawy Skalp (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
5.Jeden z magów Barona Ployera, Gracien (zadanie Jaheiry).
Komentarz: Jeden z podstawowych płaszczy noszonych przez nasze postacie. Zwiększa Klasę Pancerza i poprawia rzuty obronne o 1. Niestety, zdarzają się sytuacje, w których koliduje on z magicznymi pancerzami bądź pierścieniami. Mimo to polecam.

Płaszcz ochrony +2: 'Tarcza Ducha' [obrazek – p ochrony +2]

Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu.

PARAMETRY:

Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza
+2 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce:
1.Miasto Grot, w skrzyni, którą otworzą dla nas chochliki, gdy rozwiążemy ich zagadkę.
2.Terminsel (spotykamy go dwukrotnie podczas zadania Jaheiry).
3.Elminster (pojawia się przed enklawą jednego z Dzieci Bhaala (tego, do którego później się udamy)).
Komentarz: Potężniejsza wersja Płaszcza ochrony +1. Premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych wynosi już dwa punkty, a to naprawdę sporo. Także i ten płaszcz nie może być używany w połączeniu z magicznymi pancerzami i pierścieniami/amuletami ochrony. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz odbicia [obrazek – p odbicia]

Vorn Zabójca Druidów wykonał ten płaszcz i z wielkim powodzeniem wykorzystywał go w swojej kampanii mającej na celu eliminację druidów z lasów na południe od Wrót Baldura. Kampania ta skończyła się, gdy ów natknął się na stado wiwern, które przyciągnął blask płaszcza. Zabiły one Vorna i wykorzystały płaszcz do zakrycia swego gniazda, aby chronił ich młode przed piorunami.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odbija wszystkie obrażenia elektryczne z powrotem do źródła.
Miejsce: Czarowięzy. Stół w sali ze zjawami, które poddają nas testowi.
Komentarz: Płaszcz użyteczny jedynie w starciach z magami miotającymi Błyskawicami albo rzucającymi Wyładowanie łańcuchowe (czyli dość rzadko). Warto ubierać weń naszą postaci, gdy widzimy, że któreś z wspomnianych zaklęć zmierza w jej kierunku, wówczas efekt jest znakomity. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz odwagi [obrazek – p odwagi]

Ten płaszcz to potężny, zły przedmiot. Wykonany ze źle zszytych skór niewinnych nimf, daje użytkownikowi odporność na strach i panikę.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odporność na strach i panikę.
Miejsce: Jedna z prób w Piekle (południowo – wschodnie zejście). Otrzymujemy go od demona imieniem Strach, gdy wybierzemy drogę zła.
Komentarz: Sam w sobie płaszcz jest beznadziejny (zamiast niego wystarczy, że któryś z naszych towarzyszy zapamięta czar Przełamanie Strachu), ale wybranie ścieżki zła zapewnia premię do kondycji w wysokości dwóch punktów. Zatem ścieżkę zła polecam jak najbardziej, a płaszcz możemy zachować jako ciekawostkę.

Płaszcz odzwierciedlenia [obrazek - odzwierciedlenia]

Choć ten błyszczący płaszcz wygląda zwyczajnie, jest on czasem opisywany jako "utkana woda". Jego prawdziwa magia ujawnia się, kiedy właściciela zaatakuje się bezpośrednio magią, gdyż całe zadane obrażenia otrzymuje rzucający czar.

PARAMETRY:

Specjalne:
Odbija wszystkie obrażenia od zaklęć do źródła. Dotyczy to zaklęć ofensywnych takich jak Magiczny pocisk, ale nie unieruchamiających (nie zadających obrażeń) np. Unieruchomienie osoby.
Miejsce: Płaszcz ten ma przy sobie Kapłanka Sahuaginów, którą spotykamy w Mieście Grot (stoi obok wielkiej paszczy znajdującej się w centralnej części mapy).
Komentarz: Bardzo dobry płaszcz, mimo brzydkiej animacji. W rzeczywistości nie odbija on czarów do źródła, ale pochłania je – gdy mamy go na sobie, niestraszne nam Magiczne pociski, Kwasowe strzały Melfa, Ogniste strzały i tym podobne. Zdecydowanie polecam (animację możemy wyłączyć za pomocą moda Ease of Use).

Płaszcz Piwafwi drowów [obrazek - piwafwi]

Ten płaszcz można skroić w każdy z możliwych kształtów i z prawie każdego materiału. Najczęstszą formą jest okrągły kawał materiału z otworem w środku na głowę, udrapowany na karku, połączony łańcuchem, broszą albo spinką. Utalentowani tkacze mrocznych elfów wpletli pomiędzy zwykłe włókna adamantynę, która sprawia, że po wystawieniu go na światło dzienne staje się on bezużyteczny - płaszcz obróci się w pył.

PARAMETRY:

Specjalne:
+75% do Krycia się
+75% do Cichego chodzenia
+6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
Miejsce: Drowy w Podmroku.
Komentarz: Kolejny świetny płaszcz, szkoda tylko, że przyda nam się jedynie w Podmroku. Wykorzystać go możemy zarówno do akcji zwiadowczych złodzieja, jak i podczas walki ze smoczycą Adalon. Polecam.

Płaszcz Piwafwi drowów [obrazek - piwafwi]

Ten płaszcz należy do Solaufeina, drowa wojownika. Zwiększa on umiejętności posiadacza dotyczące krycia się w cieniu i bezszelestnego poruszania się. Zdolni tkacze wpletli w ten płaszcz pasma adamantyny, w wyniku czego odzienie to stanie się bezużyteczne, jeśli wystawi się je na światło - jego działanie zamieni płaszcz w popiół.

PARAMETRY:

Specjalne:
+75% do Krycia się
+75% do Cichego chodzenia
+6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
Miejsce: Podmrok, Ust Natha. Płaszcz ten jest własnością Solaufeina.
Komentarz: Kolejny świetny płaszcz, szkoda tylko, że przyda nam się jedynie w Podmroku. Wykorzystać go możemy zarówno do akcji zwiadowczych złodzieja, jak i podczas walki ze smoczycą Adalon. Polecam.

Płaszcz przesunięcia [obrazek – p przesunięcia]

Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.

PARAMETRY:

Specjalne:
+4 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom
+2 do rzutów obronnych przeciwko śmierci, zionięciom i różdżkom
Waga: 3
Miejsce: Do kupienia u kupca szlachcica w Targowie (po rozwiązaniu problemu z Dżinnami).
Komentarz: Bardzo dobry przedmiot. Nie dość, że zwiększa Klasę Pancerza przeciwko pociskom aż o cztery, to jeszcze poprawia trzy bardzo ważne rzuty obronne o dwa punkty. Jeśli zraża nas jego wysoka cena, możemy spróbować go ukraść. Zdecydowanie polecam.

Płaszcz Strzelistej Puszczy [obrazek – strzelista puszcza]

Będąc młodym chłopcem Cernd spędził rok cały na rozmyślaniu nad swoją rolą w przyrodzie. Nie zbudował sobie schronienia, gdyż pragnął, by ziemia nie czuła się ograniczona. Możliwe, że natura doceniła jego dobre intencje, bo zresztą sama dobrze wie o tym, że mimo całego swego poświęcenia, czasami jej dzieci mogą postępować głupio. Cernd znalazł ten płaszcz zanim nastała zimna pora, najwyraźniej uszyty na jego miarę z samego podszycia leśnego. Przesłanie było jasne: docenianie dobrodziejstw deszczu nie powinno przeszkadzać Cerndowi w szukaniu przed nim schronienia. Płaszcza tego może używać tylko Cernd.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych
Waga: 3
Miejsce: Targowo, więzienie pod domem Burmistrza. Płaszcz ten jest własnością Cernda.
Komentarz: Płaszcz ten ma takie same parametry, co Płaszcz ochrony +1. Jedyna różnica polega na tym, że tego może używać tylko Cernd.

Płaszcz tarczy [obrazek – p tarczy]

Ten płaszcz emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą.

PARAMETRY:

Specjalne:
+5 do KP przeciw broni strzeleckiej
+1 do KP przeciw innym rodzajom broni
Czas trwania: 1 tura
Liczba ładunków: nieznana
Waga: 4
Miejsce:
1.Wzgórza Wichrowych Włóczni, Firkraag.
2.Jeden z Łowców nagród w Więzieniu sferowym (Yuan-ti).
Komentarz: Płaszcz przydatny w walce ze wszystkimi przeciwnikami posługującymi się broniami dystansowymi. Jego jedynym minusem jest ograniczona liczba ładunków. Polecam.

Płaszcz Złodziei Cienia [obrazek – p złodziei]

To jest płaszcz, który zgodnie z prośbą Bodhi, trzeba podłożyć razem ze sztyletem w domu Vulovy, żeby wrobić Złodziei Cienia w jego morderstwo.
Miejsce: Płaszcz ten otrzymujemy od Bodhi, gdy podejmujemy się wykonania dla niej drugiego zadania (wybieramy zadanie 'nieprzyzwoite').
Komentarz: Ten ładny, czarny płaszcz mamy podrzucić do sadzawki w posiadłości Vulovów, w Dzielnicy rządowej.

Ulepszony płaszcz ochrony +2 [obrazek – ul ochrony +2]

Niezwykłe właściwości tego obdarzonego niezwykle potężnymi zaklęciami płaszcza świadczą o tym, że ochrona ciała może przybierać różne formy - między innymi krycie się przed wzrokiem wroga i ucieczkę.

PARAMETRY:
Raz dziennie można rzucać Ulepszone przyśpieszenie ruchów
Raz dziennie można rzucać Ulepszoną niewidzialność

Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Waga: 3
Miejsce: Cespenar stworzy dla nas ten płaszcz, gdy dostarczymy mu Płaszcz Ochrony +2, zwój Ulepszonego Przyspieszenia Ruchów i zwój Niewidzialności (oba zwoje można kupić u Łazarza). Będzie nas to kosztować 5000 sz.
Komentarz: Potężniejsza wersja Płaszcza ochrony +2. Oprócz znanych nam wcześniej właściwości, pozwala raz dziennie rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów i Ulepszoną niewidzialność. Przyda się każdej postaci, zdecydowanie polecam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.