ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2]Miecze półtoraręczne (Val)



Valygar - Pon 15.12.2008, 11:28:10
" />Jhor Krwawiący +2

Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów.
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Szaleniec Aganalo w Podmroku
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼Bękartów” w Cieniach Amnu (sic!) – zachowuje się prawie tak samo jak Miecz Półtoraręczny +2, ale ze względu na swoje właściwości wywołuje krwawienie u trafionych osób, dzięki czemu przeciwnik traci 2 PŻ na rundę, aż do 10 po 30 sekundach. No cóż, to zawsze coś.

Miecz Półtoraręczny

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. W czasie naszych przygód znajdziemy niejeden taki egzemplarz, ale tylko z początku gry będzie nim się posługiwali ze względu na brak lepszej broni.

Miecz Półtoraręczny +1

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego ‼bękarta”. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i poprawia o tyle samo TraK0. Łatwy do znalezienia, ale, co jest wielką wadą mieczy półtoraręcznych, będzie trudno znaleźć szybko lepszy model. Po prostu jest bardzo mało takich broni w grze...

Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: Kondar

Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Hendaka za uwolnienie go z niewoli
Komentarz: Miecz na ogół zachowuje się tak samo jak zwykły ‼Bękart” +1 – jego moc objawia się dopiero podczas walki ze zmiennokształtnymi, których niestety w grze nie uświadczymy w zbyt dużej ilości. Dlatego też miecz najlepiej spieniężyć.

Miecz Półtoraręczny +2

Ten miecz nie tylko jest lepiej wyważony i wytrzymalszy niż normalny, ale zostały także rzucone na niego potężne zaklęcia. Jest szybszy, celniejszy i powoduje większe obrażenia niż zwykły miecz tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Trochę lepszy od Miecza Półtoraręcznego +1, ale dostępny dopiero po Podmroku, w którym znajdziemy dużo lepsze egzemplarze.

Ostrze Spiekoty +3

Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 pkt. obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Lesaonara za pokonanie ho na arenie w tawernie w Ust'natha.
Komentarz: Chyba najlepszy ‼Bękart” w Cieniach Amnu – Zadaje dodatkowe cztery punkty obrażeń (w tym jeden od ognia) i poprawia TraK0 o trzy. Trudno nazwać go bardzo dobrym w porównaniu do innych broni w SoA, ale taka jest smutna prawda – dopiero w Tronie Bhaala uświadczymy czegoś naprawdę mocnego.

Postrach Wrogów +3

Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Niewidzialna Statua na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika
Komentarz: Miecz na ogół zachowuję się normalnie (o ile zwiększone obrażenia i TraK0 można nazwać normalnymi) co sprawia, że na co dzień Ostrze Spiekoty +3 jest lepsze od niego. Jednak jeśli walczymy z nieumarłymi lub istotami z innych sfer (a tych jednak trochę spotkamy, chociażby w samej Twierdzy Strażnika) to jest dla nich prawdziwym pogromem – zadaje im aż o dziewięć punktów obrażeń więcej.

Postrach Wrogów +5

Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +5
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Wykuwa go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Postrach Wrogów +4, Pochwę Fflara oraz trochę monet
Komentarz: Chyba najlepszy miecz w całej grze. Umagicznienie +5 robi swoje, a dodatkowe 6 obrażeń zadawane nieumarłym, zmiennokształtnym i istotom z innych sfer też się może nieraz przydać. Poprawia także rzuty obronne, a na trafionego jest rzucane Pomniejsze drążenie Larlocha – czego więcej można chcieć? Trudno prosić o coś więcej – zdobyć go możesz praktycznie na samym początku Tronu Bhaala, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych broni z dodatku.

Oczyszczacz +4

W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +4
TraK0: +4
Specjalne:
20% odporności ma magię.
Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Znajduje się w skale na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika – wziąć go może tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym
Komentarz: Ogromna wadą tego miecza jest to, że może być używamy tylko przez paladynów (o tym że może go wyciągnąć tylko postać praworządna dobra to nie wspominam, bo jeśli masz paladyna to oczywistym jest, że w twojej drużynie znajduje się bohater o takim charakterze). Sama premia do zadawanych obrażeń i TraK0 jest całkiem niezła, zwiększenie odporności na magię oraz dodatkowe obrażenia przeciwko chaotycznym złym też się mogą przydać.

Oczyszczacz +5

Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
TraK0: +5
Specjalne:
30% odporności ma magię.
Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Wykuje go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Oczyszczacz +4, Oko Tyra oraz uiścisz drobną opłatę pieniężną
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼Bękartów” w grze – szkoda że może go używać tylko paladyn. Jego umagicznienie jest naprawdę dobre (jedno z najlepszych w grze), odporność na magię może nie raz się przydać, reszta właściwości specjalny już raczej mnie. Jest tylko jeden problem – aby go wykuć trzeba się pozbawić możliwości stworzenia Karsomira +6, gdyż oba miecze wymagają tego samego artefaktu – Oka Tyra. Jednak to chyba mały problem – ulepszony Karsomir nie jest dużo lepszy od swojej podstawowej formy, a obu broni może używać tylko paladyn A trudno mi uwierzyć, że ktoś ma w drużynie dwóch przedstawicieli tej klasy.




wojjoo - Pon 15.12.2008, 12:13:35
" /> Cytuj:



Valygar - Pon 15.12.2008, 12:24:50
" />Jhor Krwawiący +2

Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów.
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Szaleniec Aganalo w Podmroku
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼bękartów” w Cieniach Amnu (sic!) – zachowuje się prawie tak samo jak Miecz Półtoraręczny +2, ale ze względu na swoje właściwości wywołuje krwawienie u trafionych osób, dzięki czemu przeciwnik traci 2 PŻ na rundę, aż do 10 po 30 sekundach. No cóż, to zawsze coś.

Miecz Półtoraręczny

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. W czasie naszych przygód znajdziemy niejeden taki egzemplarz, ale tylko z początku gry będzie nim się posługiwali ze względu na brak lepszej broni.

Miecz Półtoraręczny +1

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego ‼bękarta”. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i poprawia o tyle samo TraK0. Łatwy do znalezienia, ale, co jest wielką wadą mieczy półtoraręcznych, będzie trudno znaleźć szybko lepszy model. Po prostu jest bardzo mało takich broni w grze...

Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: Kondar

Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Hendaka za uwolnienie go z niewoli
Komentarz: Miecz na ogół zachowuje się tak samo jak zwykły ‼bękart” +1 – jego moc objawia się dopiero podczas walki ze zmiennokształtnymi, których niestety w grze nie uświadczymy w zbyt dużej ilości. Dlatego też miecz najlepiej spieniężyć.

Miecz Półtoraręczny +2

Ten miecz nie tylko jest lepiej wyważony i wytrzymalszy niż normalny, ale zostały także rzucone na niego potężne zaklęcia. Jest szybszy, celniejszy i powoduje większe obrażenia niż zwykły miecz tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Trochę lepszy od Miecza Półtoraręcznego +1, ale dostępny dopiero po Podmroku, w którym znajdziemy dużo lepsze egzemplarze.

Ostrze Spiekoty +3

Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 pkt. obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Lesaonara za pokonanie go na arenie w tawernie w Ust'natha.
Komentarz: Chyba najlepszy ‼bękart” w Cieniach Amnu – zadaje dodatkowe cztery punkty obrażeń (w tym jeden od ognia) i poprawia TraK0 o trzy. Trudno nazwać go bardzo dobrym w porównaniu do innych broni w SoA, ale taka jest smutna prawda – dopiero w Tronie Bhaala uświadczymy czegoś naprawdę mocnego.

Postrach Wrogów +3

Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Niewidzialna Statua na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika
Komentarz: Miecz na ogół zachowuję się normalnie (o ile zwiększone obrażenia i TraK0 można nazwać normalnymi), co sprawia, że na co dzień Ostrze Spiekoty +3 jest lepsze od niego. Jednak jeśli walczymy z nieumarłymi lub istotami z innych sfer (a tych jednak trochę spotkamy, chociażby w samej Twierdzy Strażnika) to jest dla nich prawdziwym pogromem – zadaje im aż o dziewięć punktów obrażeń więcej.

Postrach Wrogów +5

Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +5
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Wykuwa go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Postrach Wrogów +3, Pochwę Fflara oraz trochę monet
Komentarz: Chyba najlepszy miecz w całej grze. Umagicznienie +5 robi swoje, a dodatkowe 6 obrażeń zadawane nieumarłym, zmiennokształtnym i istotom z innych sfer też się może nieraz przydać. Poprawia także rzuty obronne, a na trafionego jest rzucane Pomniejsze drążenie Larlocha – czego można chcieć więcej? Chyba niczego – zdobyć go możesz praktycznie na samym początku Tronu Bhaala, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych broni z dodatku.

Oczyszczacz +4

W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +4
TraK0: +4
Specjalne:
20% odporności ma magię.
Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Znajduje się w skale na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika – wziąć go może tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym
Komentarz: Ogromna wadą tego miecza jest to, że może być używamy tylko przez paladynów. Sama premia do zadawanych obrażeń i TraK0 jest całkiem niezła, zwiększenie odporności na magię oraz dodatkowe obrażenia przeciwko chaotycznym złym też się mogą przydać.

Oczyszczacz +5

Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
TraK0: +5
Specjalne:
30% odporności ma magię.
Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Wykuje go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Oczyszczacz +4, Oko Tyra oraz uiścisz drobną opłatę pieniężną
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼bękartów” w grze – szkoda że może go używać tylko paladyn. Jego umagicznienie jest naprawdę wysokie (jedno z najlepszych w grze), odporność na magię może nie raz się przydać, reszta właściwości specjalnych już raczej mniej. Jest tylko jeden problem – aby go wykuć, trzeba się pozbawić możliwości stworzenia Karsomira +6, gdyż oba miecze wymagają tego samego artefaktu – Oka Tyra. Jednak to chyba mały problem – ulepszony Karsomir nie jest dużo lepszy od swojej podstawowej formy, a obu broni może używać tylko paladyn. A trudno mi uwierzyć, że ktoś ma w drużynie dwóch przedstawicieli tej klasy.



Oceansoul - Sob 20.12.2008, 11:22:48
" /> Cytuj:




Valygar - Sob 20.12.2008, 11:35:57
" />Jhor Krwawiący +2

Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów.
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Szaleniec Aganalo w Podmroku
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼bękartów” w Cieniach Amn (sic!) – zachowuje się prawie tak samo jak Miecz Półtoraręczny +2, ale ze względu na swoje właściwości wywołuje krwawienie u trafionych osób, dzięki czemu przeciwnik traci 2 PŻ na rundę, aż do 10 po 30 sekundach. No cóż, to zawsze coś.

Miecz Półtoraręczny

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. W czasie naszych przygód znajdziemy niejeden taki egzemplarz, ale tylko na początku gry będzie nim się posługiwali ze względu na brak lepszej broni.

Miecz Półtoraręczny +1

Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego ‼bękarta”. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i poprawia o tyle samo TraK0. Łatwy do znalezienia, ale, co jest wielką wadą mieczy półtoraręcznych, będzie trudno znaleźć szybko lepszy model. Po prostu bardzo mało takich broni występuje w grze...

Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: Kondar

Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Hendaka za uwolnienie go z niewoli
Komentarz: Miecz na ogół zachowuje się tak samo jak zwykły ‼bękart” +1 – jego moc objawia się dopiero podczas walki ze zmiennokształtnymi, których niestety w grze nie uświadczymy w zbyt dużej ilości. Dlatego też miecz najlepiej spieniężyć.

Miecz Półtoraręczny +2

Ten miecz nie tylko jest lepiej wyważony i wytrzymalszy niż normalny, ale zostały także rzucone na niego potężne zaklęcia. Jest szybszy, celniejszy i powoduje większe obrażenia niż zwykły miecz tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Trochę lepszy od Miecza Półtoraręcznego +1, ale dostępny dopiero po wyjściu z Podmroku, w którym znajdziemy dużo lepsze egzemplarze.

Ostrze Spiekoty +3

Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 pkt. obrażeń od ognia
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Lesaonara za pokonanie go na arenie w tawernie w Ust'natha.
Komentarz: Chyba najlepszy ‼bękart” w Cieniach Amn – zadaje dodatkowe cztery punkty obrażeń (w tym jeden od ognia) i poprawia TraK0 o trzy. Trudno nazwać go bardzo dobrym w porównaniu do innych broni w SoA, ale taka jest smutna prawda – dopiero w Tronie Bhaala uświadczymy coś naprawdę mocnego.

Postrach Wrogów +3

Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Niewidzialna Statua na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika
Komentarz: Miecz na ogół jest zwykłą bronią +3, co sprawia, że na co dzień Ostrze Spiekoty +3 jest lepsze od niego. Jednak jeśli walczymy z nieumarłymi lub istotami z innych sfer (a tych jednak trochę spotkamy, chociażby w samej Twierdzy Strażnika), to jest dla nich prawdziwym pogromem – zadaje im aż o dziewięć punktów obrażeń więcej.

Postrach Wrogów +5

Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
TraK0: +5
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Wykuwa go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Postrach Wrogów +3, Pochwę Fflara oraz trochę monet
Komentarz: Chyba najlepszy miecz w całej grze. Umagicznienie +5 robi swoje, a dodatkowe 6 obrażeń zadawane nieumarłym, zmiennokształtnym i istotom z innych sfer też się może nieraz przydać. Poprawia także rzuty obronne, a na trafionego jest rzucane Pomniejsze drążenie Larlocha – czego chcieć więcej? Chyba niczego – zdobyć go możesz praktycznie na samym początku Tronu Bhaala, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych broni z dodatku.

Oczyszczacz +4

W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +4
TraK0: +4
Specjalne:
20% odporności ma magię.
Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Znajduje się w skale na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika – wziąć go może tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym
Komentarz: Ogromna wadą tego miecza jest to, że może być używamy tylko przez paladynów. Sama premia do zadawanych obrażeń i TraK0 jest całkiem niezła, zwiększenie odporności na magię oraz dodatkowe obrażenia przeciwko chaotycznym złym też się mogą przydać.

Oczyszczacz +5

Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +5
TraK0: +5
Specjalne:
30% odporności ma magię.
Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko: Paladyn
Miejsce: Wykuje go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Oczyszczacz +4, Oko Tyra oraz uiścisz drobną opłatę pieniężną
Komentarz: Jeden z najlepszych ‼bękartów” w grze – szkodaz że może go używać tylko paladyn. Jego umagicznienie jest naprawdę wysokie (jedno z najlepszych w grze), odporność na magię może nieraz się przydać, reszta właściwości specjalnych już raczej mniej. Jest tylko jeden problem – aby go wykuć, trzeba się pozbawić możliwości stworzenia Karsomira +6, gdyż oba miecze wymagają tego samego artefaktu – Oka Tyra. Jednak to chyba mały problem – Karsomir +6 nie jest dużo lepszy od swojej podstawowej formy, a obu broni może używać tylko paladyn. A trudno mi uwierzyć, że ktoś ma w drużynie dwóch przedstawicieli tej klasy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.