ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2]Maczugi (Val)



Valygar - Czw 24.07.2008, 14:15:08
" />Maczuga

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna maczuga. Nie wyróżnia się niczym specjalnym i jest jedną z najsłabszych broni w grze. Niestety w grze występuje bardzo mało maczug, tak więc radzę w ogóle nie brać takiej specjalizacji, albo będzie trzeba się męczyć z bardzo słabymi broniami.

Maczuga +3

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Jest to jedna z lepszych (o zgrozo!) maczug w grze. Jednakże porównując ją do innych broni, które możesz znaleźć, ta nadaje się tylko na rozpałkę.

Maczuga +2: Zgniatacz

Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ją z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W Gaju Druidów, posiada ją jedna z Rakshas w domu uzdrowicielki.
Komentarz: Jak na maczugę, nie można powiedzieć, że jest zła, jednakże w momencie, gdy ją zdobędziemy będziemy z pewnością posiadaczami wielu innych potężnych broni innego typu, co jest niewątpliwą wadą.

Kościana Maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym

Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Maczugę możesz dostać, kładąc na ołtarzu głowę trolla z komnaty, do której trafiasz podczas prób Widma w Czarowięzach.
Komentarz: Maczuga jest przydatna tylko podczas walki z nieumarłymi, w innym wypadku zachowuje się jak zwykła broń 1k6+2. Jeśli naprawdę chcesz wybierać, to polecam np. Maczugę +2 Zgniatacz.

Korzeń Cierpienia

Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W czasie wykonywania zadań dla Twierdzy Druida.
Komentarz: Ta maczuga nie różni się praktycznie niczym od dwóch poprzednich. Jedyna różnica to obrażenia od kwasu i o 1 punkt mniejsze opóźnienie, ale to bardzo mało, porównując do innych broni.

Maczuga +3: Czarna Krew

Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Do kupienia w Targowie po pozbyciu się dżinnów Dao.
Komentarz: Jedyna warta polecenia maczuga w Cieniach Amnu. Premia do Trak0 i zadawanych obrażeń jest naprawdę przyzwoita, chociaż w późniejszych etapach gry może to nie wystarczyć.

Maczuga Wybuchu +3

W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
TraK0: +3
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Posiada ją Ferrumach Rilmani – strażnik jednej z pieczęci na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika.
Komentarz: I to się nazywa naprawdę dobra maczuga. Nienajgorsza premia do Trak0 i obrażeń czyni z niej jedną z najlepszych broni tego typu, a jej pierwsza zaleta może dość poważnie uszkodzić wroga. Jednakże jej wadą jest fakt, że aby ją zdobyć musimy się naprawdę natrudzić, aby przejść Twierdzę Strażnika, co w pierwszych etapach gry jest wyjątkowo trudne. Dodatkowo te 7% na wystrzelenie Kuli Ognia może być naprawdę niebezpieczne.

Maczuga Wybuchu +5

Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
TraK0: +5
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Może ją wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Maczugę Wybuchu +3, Pierścień Odporności na Ogień i 5 000 sztuk złota.
Komentarz: Jedna z dwóch najlepszych maczug w grze. Posiada naprawdę dobry bonus do Trak0 i zadawanych obrażeń, może dodatkowo odjąć przeciwnikowi 15 pkt. życia, jedynym problemem może być ta 5% szansa na wystrzelenie Kuli Ognia. Dodatkowo zdobyć ją możemy dopiero w Tronie Bhaala.

Gwiazda Burzy +3

Ta magiczna broń pochodzi z pradawnych czasów. Podobno wyprodukowano ją w Netheril. Kiedy ktoś weźmie tę maczugę do ręki, zaczynają po niej przebiegać widowiskowe, choć niegroźne, wyładowania elektryczne.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +4, +1k6 obrażeń od elektryczności
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Zdobyć ją możesz w Machinie Luma Szalonego.
Komentarz: Bardzo dobra broń (jak na maczugę). Posiada bardzo dobrą premię do Trak0 i zadawanych obrażeń. Jedyną wadą jest miejsce, gdzie możemy ją zdobyć: Czwarty Poziom Twierdzy Strażnika.

Gwiazda Burzy +5

Teraz niezwykłe właściwości tej groźnej broni zostały jeszcze zwielokrotnione, przez dodanie do niej Rudy z Gwiezdnego Kamienia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +6, +1k6 obrażeń od elektryczności
TraK0: +5
Specjalne:
+20% odporności na elektryczność
Przy każdym udanym ataku 20% szans na rzucenie Wyładowań łańcuchowych
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Stworzyć ją może Cespenar z Gwiazdy Burzy +3, Rudy Gwiezdnego Kamienia i po uiszczeniu opłaty w wysokości 5 000 sztuk złota.
Komentarz: Jedna z najlepszych maczug w grze. Bardzo dobre bonusy do Trak0 i zadawanych obrażeń sprawiają, że może ona siać prawdziwe spustoszenie (przynajmniej jak na ten rodzaj broni). Jej jedyna wada to miejsca zdobycia: Tron Bhaala.




Kinski - Czw 24.07.2008, 20:41:03
" />Gwiazda burzy to wekiera.



Valygar - Sob 26.07.2008, 21:10:16
" />Zaprawdę, twoja wiedza jest wielka.

____________________________________________________________

Maczuga

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna maczuga. Nie wyróżnia się niczym specjalnym i jest jedną z najsłabszych broni w grze. Niestety w grze występuje bardzo mało maczug, tak więc radzę w ogóle nie brać takiej specjalizacji, albo będzie trzeba się męczyć z bardzo słabymi broniami.

Maczuga +3

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Jest to jedna z lepszych (o zgrozo!) maczug w grze. Jednakże porównując ją do innych broni, które możesz znaleźć, ta nadaje się tylko na rozpałkę.

Maczuga +2: Zgniatacz

Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ją z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W Gaju Druidów, posiada ją jedna z Rakshas w domu uzdrowicielki.
Komentarz: Jak na maczugę, nie można powiedzieć, że jest zła, jednakże w momencie, gdy ją zdobędziemy będziemy z pewnością posiadaczami wielu innych potężnych broni innego typu, co jest niewątpliwą wadą.

Kościana Maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym

Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Maczugę możesz dostać, kładąc na ołtarzu głowę trolla z komnaty, do której trafiasz podczas prób Widma w Czarowięzach.
Komentarz: Maczuga jest przydatna tylko podczas walki z nieumarłymi, w innym wypadku zachowuje się jak zwykła broń 1k6+2. Jeśli naprawdę chcesz wybierać, to polecam np. Maczugę +2 Zgniatacz.

Korzeń Cierpienia

Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W czasie wykonywania zadań dla Twierdzy Druida.
Komentarz: Ta maczuga nie różni się praktycznie niczym od dwóch poprzednich. Jedyna różnica to obrażenia od kwasu i o 1 punkt mniejsze opóźnienie, ale to bardzo mało, porównując do innych broni.

Maczuga +3: Czarna Krew

Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Do kupienia w Targowie po pozbyciu się dżinnów Dao.
Komentarz: Jedyna warta polecenia maczuga w Cieniach Amnu. Premia do Trak0 i zadawanych obrażeń jest naprawdę przyzwoita, chociaż w późniejszych etapach gry może to nie wystarczyć.

Maczuga Wybuchu +3

W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
TraK0: +3
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Posiada ją Ferrumach Rilmani – strażnik jednej z pieczęci na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika.
Komentarz: I to się nazywa naprawdę dobra maczuga. Nienajgorsza premia do Trak0 i obrażeń czyni z niej jedną z najlepszych broni tego typu, a jej pierwsza zaleta może dość poważnie uszkodzić wroga. Jednakże jej wadą jest fakt, że aby ją zdobyć musimy się naprawdę natrudzić, aby przejść Twierdzę Strażnika, co w pierwszych etapach gry jest wyjątkowo trudne. Dodatkowo te 7% na wystrzelenie Kuli Ognia może być naprawdę niebezpieczne.

Maczuga Wybuchu +5

Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
TraK0: +5
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Może ją wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Maczugę Wybuchu +3, Pierścień Odporności na Ogień i 5 000 sztuk złota.
Komentarz: Jedna z dwóch najlepszych maczug w grze. Posiada naprawdę dobry bonus do Trak0 i zadawanych obrażeń, może dodatkowo odjąć przeciwnikowi 15 pkt. życia, jedynym problemem może być ta 5% szansa na wystrzelenie Kuli Ognia. Dodatkowo zdobyć ją możemy dopiero w Tronie Bhaala.



Oceansoul - Sob 26.07.2008, 21:21:22
" /> Cytuj:




Valygar - Nie 27.07.2008, 14:58:47
" />Maczuga

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna maczuga. Nie wyróżnia się niczym specjalnym i jest jedną z najsłabszych broni w grze. Niestety, w grze występuje bardzo mało maczug, tak więc radzę w ogóle nie brać takiej specjalizacji, albo będzie trzeba się męczyć z bardzo słabymi broniami.

Maczuga +3

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Jest to jedna z lepszych (o zgrozo!) maczug w grze. Jednakże porównując ją do innych broni, które możesz znaleźć, ta nadaje się tylko na rozpałkę.

Maczuga +2: Zgniatacz

Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ją z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W Gaju Druidów, posiada ją jedna z Rakshas w domu uzdrowicielki.
Komentarz: Jak na maczugę, nie można powiedzieć, że jest zła, jednakże w momencie, gdy ją zdobędziemy będziemy z pewnością posiadaczami wielu innych potężnych broni innego typu, co jest niewątpliwą wadą.

Kościana Maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym

Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Maczugę możesz dostać, kładąc na ołtarzu głowę trolla z komnaty, do której trafiasz podczas prób Widma w Czarowięzach.
Komentarz: Maczuga jest przydatna tylko podczas walki z nieumarłymi, w innym wypadku zachowuje się jak zwykła broń 1k6+2. Jeśli naprawdę chcesz wybierać, to polecam np. Maczugę +2 Zgniatacz.

Korzeń Cierpienia

Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W czasie wykonywania zadań dla Twierdzy Druida.
Komentarz: Ta maczuga nie różni się praktycznie niczym od dwóch poprzednich. Jedyna różnica to obrażenia od kwasu i o 1 punkt mniejsze opóźnienie, ale to bardzo mało, porównując do innych broni.

Maczuga +3: Czarna Krew

Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Do kupienia w Targowie po pozbyciu się dżinnów Dao.
Komentarz: Jedyna warta polecenia maczuga w Cieniach Amnu. Premia do Trak0 i zadawanych obrażeń jest naprawdę przyzwoita, chociaż w późniejszych etapach gry może to nie wystarczyć.

Maczuga Wybuchu +3

W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
TraK0: +3
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Posiada ją Ferrumach Rilmani – strażnik jednej z pieczęci na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika.
Komentarz: I to się nazywa naprawdę dobra maczuga. Nienajgorsza premia do Trak0 i obrażeń czyni z niej jedną z najlepszych broni tego typu, a jej pierwsza zaleta może dość poważnie uszkodzić wroga. Jednakże jej wadą jest fakt, że aby ją zdobyć, musimy się naprawdę natrudzić przechodząc Twierdzę Strażnika, co w pierwszych etapach gry jest wyjątkowo trudne. Dodatkowo te 7% na wystrzelenie Kuli Ognia może być naprawdę niebezpieczne.

Maczuga Wybuchu +5

Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
TraK0: +5
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Może ją wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Maczugę Wybuchu +3, Pierścień Odporności na Ogień i 5 000 sztuk złota.
Komentarz: Jedna z najlepszych maczug w grze. Posiada naprawdę dobry bonus do Trak0 i zadawanych obrażeń, może dodatkowo odjąć przeciwnikowi 15 pkt. życia, jedynym problemem może być ta 5% szansa na wystrzelenie Kuli Ognia. Dodatkowo zdobyć ją możemy dopiero w Tronie Bhaala.



Likmo - Nie 27.07.2008, 15:59:11
" /> Cytuj:



Valygar - Pon 28.07.2008, 18:20:46
" />Skąd tyś to wytrzasnął? W ostatniej wersji tego na pewno nie ma.



Saiya-jin - Pon 28.07.2008, 19:09:20
" />Jest jeszcze jakaś maczuga, która rzuca wyładowanie łańcuchowe. Wpisz w konsoli BLUN29.



Valygar - Wto 29.07.2008, 10:24:51
" />Miałem to, ale Kinski stwierdził że to jest wekiera, co po włączeniu gry i daniu tejże "maczugi" postaci naprawdę okazało się wekierą.

___________________________________________________________

Maczuga

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna maczuga. Nie wyróżnia się niczym specjalnym i jest jedną z najsłabszych broni w grze. Niestety, w grze występuje bardzo mało maczug, tak więc radzę w ogóle nie brać takiej specjalizacji, albo będzie trzeba się męczyć z bardzo słabymi broniami.

Maczuga +3

Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Komentarz: Jest to jedna z lepszych (o zgrozo!) maczug w grze. Jednakże porównując ją do innych broni, które możesz znaleźć, ta nadaje się tylko na rozpałkę.

Maczuga +2: Zgniatacz

Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ją z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W Gaju Druidów, posiada ją jedna z Rakshas w domu uzdrowicielki.
Komentarz: Jak na maczugę, nie można powiedzieć, że jest zła, jednakże w momencie, gdy ją zdobędziemy będziemy z pewnością posiadaczami wielu innych potężnych broni innego typu, co jest niewątpliwą wadą.

Kościana Maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym

Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Maczugę możesz dostać, kładąc na ołtarzu głowę trolla z komnaty, do której trafiasz podczas prób Widma w Czarowięzach.
Komentarz: Maczuga jest przydatna tylko podczas walki z nieumarłymi, w innym wypadku zachowuje się jak zwykła broń 1k6+2. Jeśli naprawdę chcesz wybierać, to polecam np. Maczugę +2 Zgniatacz.

Korzeń Cierpienia

Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: W czasie wykonywania zadań dla Twierdzy Druida.
Komentarz: Ta maczuga nie różni się praktycznie niczym od dwóch poprzednich. Jedyna różnica to obrażenia od kwasu i o 1 punkt mniejsze opóźnienie, ale to bardzo mało, porównując do innych broni.

Maczuga +3: Czarna Krew

Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Do kupienia w Targowie po pozbyciu się dżinnów Dao.
Komentarz: Jedyna warta polecenia maczuga w Cieniach Amnu. Premia do Trak0 i zadawanych obrażeń jest naprawdę przyzwoita, chociaż w późniejszych etapach gry może to nie wystarczyć.

Maczuga Wybuchu +3

W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
TraK0: +3
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Posiada ją Ferrumach Rilmani – strażnik jednej z pieczęci na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika.
Komentarz: I to się nazywa naprawdę dobra maczuga. Nienajgorsza premia do Trak0 i obrażeń czyni z niej jedną z najlepszych broni tego typu, a jej pierwsza zaleta może dość poważnie uszkodzić wroga. Jednakże jej wadą jest fakt, że aby ją zdobyć, musimy się naprawdę natrudzić przechodząc Twierdzę Strażnika, co w pierwszych etapach gry jest wyjątkowo trudne. Dodatkowo te 7% na wystrzelenie Kuli Ognia może być naprawdę niebezpieczne.

Maczuga Wybuchu +5

Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
TraK0: +5
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 1
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Może ją wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Maczugę Wybuchu +3, Pierścień Odporności na Ogień i 5 000 sztuk złota.
Komentarz: Najlepsza maczuga w grze. Posiada naprawdę dobry bonus do Trak0 i zadawanych obrażeń, może dodatkowo odjąć przeciwnikowi 15 pkt. życia, jedynym problemem może być ta 5% szansa na wystrzelenie Kuli Ognia. Dodatkowo zdobyć ją możemy dopiero w Tronie Bhaala.

_________________________________________________________

Likmo - ano chyba że tak.



Saiya-jin - Czw 31.07.2008, 08:01:12
" />To ja nie wiem, w co ty grasz.

Kuźnia Cromwella napisał(a):



Orish - Czw 31.07.2008, 08:27:09
" />Spróbuj ją wziąć do ręki mając specjalizację w wekierze i jej nie mając.



Oress - Czw 31.07.2008, 12:59:41
" />ugh... Valy mi pisał żebym tu zobaczył do tego tematu już z tydzień temu, ale mi się zapomniało :/
Sorka, Valy - tekst ok.
Gwiazda Burzy - wekiera, jak to Kinski pisał.
To by było na tyle, dla mnie gotowe do wrzucenia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.