ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2] Krótkie miecze (wojjoo)



Orish - Wto 19.08.2008, 22:43:00
" />Entropia [obrazek - entropia]

To ostrze +2 z zielonej stali pochodzącej z Otchłani jest jedną z ulubionych broni Haer'dalisa. Ten krótki miecz zadaje trzy punkty dodatkowych obrażeń od trucizny, jeśli atakowany nie wykona rzutu obronnego. Tylko diabelstwa mogą używać tej broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
+3 pkt. obrażeń od trucizny, jeśli ofiara nie wykona udanego rzutu obronnego.
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Diabelstwo
Miejsce: Miecz ten ma przy sobie oczywiście Haer'dalis. Znajdziemy go w domu Mekratha w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Jak na etap gry, w którym znajdujemy Haer'dalisa, jest to bardzo przyzwoity miecz. Jego umagicznienie wynosi +2, zadaje dodatkowe obrażenia od trucizny. Jest jednak gorszy od drugiej broni barda (Ostrze Chaosu) i najpewniej szybko wymienimy go Krótki miecz Maska albo na Podrzynacza +4.

Krótki miecz [obrazek – k miecz]

Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Komentarz: Zwykły krótki miecz. Przeciętna ilość zadawanych obrażeń czyni z niego broń niespecjalnie użyteczną, jedynym plusem może być małe opóźnienie. Przydatny jedynie na początku gry.

Krótki miecz [obrazek – k miecz zaklęta broń]

Ta broń została stworzona przez czar Zaklęta broń. Zachowuje się ona pod każdym względem jak broń +3.
Miejsce: Miecz ten można stworzyć za pomocą czwartopoziomowego czaru maga Zaklęta broń.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o trzy punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o trzy i ma mniejsze opóźnienie. Możemy go wykorzystać Janem, ponieważ jet on biegły w posługiwaniu się tego typu bronią i może rzucić czar Zaklęta broń.

Krótki miecz +1 [obrazek – k miecz +1]

Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Waga: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +1, Ilbratha [obrazek - ilbratha]

Ten starożytny miecz z brązu jest ozdobiony sześcioma krwawnikami i najprawdopodobniej został wykuty dla Azouna Pierwszego, dawno nieżyjącego króla Cormyru. Nie był zbyt często używany, aż w końcu trafił do rąk jednego z ulubionych gwardzistów króla. Pomimo magii iluzji, ten bezimienny żołnierz poległ w późniejszej bitwie, a miecz dostał się w posiadanie bandytów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Raz dziennie rzuca Lustrzane odbicie.
Waga: 2
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Miecz ten dostajemy od Zakapturzonego czarodzieja ze Wzgórz Umar, imieniem Jermien, w nagrodę za przyniesienie mu Krwi mimika.
Komentarz: Kolejna magiczna wersja krótkiego miecza. Statystykami prawie nie różni się od Krótkiego miecza +1 (jest nieznacznie lżejszy), ale jego przewagą nad tamtym jest możliwość rzucenia Lustrzanego odbicia raz dziennie. Zapewni to ochronę przed kilkoma atakami przeciwników. Jeżeli któryś z naszych bohaterów szkoli się w walce krótkimi mieczami, koniecznie zdobądźmy dla niego ten oręż. W późniejszych etapach gry, gdy umagicznienie +1 nie będzie wystarczające, walczmy którymś z mieczy +4, ale ten zawsze trzymajmy pod ręką.

Krótki miecz +2 [obrazek – k miecz +2]

Termin "krótki miecz" nie istnieje w klasyfikacjach mieczy, ale pojawił się by opisać najwcześniejszy rodzaj mieczy, dwuostrzowe klingi o długości ok. 60 cm. Na powierzchni tej broni wygrawerowane są runy świecące podczas walki, co wskazuje, że została w jakiś sposób umagiczniona, ale nie widać żadnych znaków rozpoznawczych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
2.Gaelan Bayle.
3.Aran Linvail.
4.Do kupienia u Szynkarza w Tawernie w Saradush.
5.Orog gwardzista w kanałach pod Saradush (dwie sztuki).
6.Do kupienia u Karthisa al-Hezzara w Północnym Lesie.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o dwa punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o dwa i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +2 [obrazek – k miecz +2 2]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.Doki, Gildia Mae'vara, pierwsze piętro, w ostatnich zamkniętych drzwiach (zabezpieczone pułapką).
2.Arkanis Gath (spotykamy go podczas wykonywania pierwszego zadania dla Bodhi).
3.Ust Natha, sadzawka na piętrze Wieży Deirexa.
4.Do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda (rozdział 6).
5.Saradush. Wojownicy i Złodzieje w piwnicy domu Kisera.
6.Saradush, najniższy poziom podziemi zamku. Tego rodzaju mieczami walczą Zabójcy.
7.Derro berserkerzy (kusznicy) w Enklawie Sendai.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o dwa punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o dwa i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +4 [obrazek – k miecz +2 2]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +4
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Tym mieczem walczy nasza postać po użyciu Figurki Shakti (do znalezienia przy Kiserze Jhaeri, w jego domu w Saradush).
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o cztery punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o cztery i ma mniejsze opóźnienie. Warto dać Figurkę Shakti pod rękę postaci biegłej w walce tego typu mieczami (choć na etapie, w którym ją znajdujemy powinniśmy już być w posiadaniu Podrzynacza +4 i Krótkiego miecza Maska +4).

Krótki miecz Maska +4 [obrazek – miecz maska]

To ostrze jest niezwykle cenione przez tych, którzy służą Panu Cienia, a także przez tych, którzy zajmują się różnymi ciemnymi interesami.

PARAMETRY:
Specjalne: przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +4
Obrażenia: 1k6 +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Do kupienia u Siostry Garleny (dach Twierdzy Strażnika).
Komentarz: Znakomity krótki miecz, jeden z najlepszych w grze (stanie się najlepszym po ulepszeniu u chochlika Cespenara). Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o cztery punkty, ma zerowe opóźnienie. Co więcej, przy każdym uderzeniu istnieje szansa, że przeciwnik zostanie oplątany. Jeżeli nasza postać szkoli się w walce krótkimi mieczami, warto zaopatrzyć się weń jak najwcześniej. Jedynym minusem jest dość spora cena. Mimo to oczywiście polecam.

Krótki miecz Maska +5 [obrazek – miecz maska]

Po połączeniu z Sercem Potępieńca powstała zabójczo groźna broń. Ten miecz jest ulubioną bronią zabójców i złodziei.

PARAMETRY:
Specjalne:
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na wyssanie z wroga 1 poziomu.
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +5
Obrażenia: 1k6 +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Tę broń złożyć dla nas może Cespenar, za jedyne 5000 sz. Będzie do tego potrzebował Krótkiego miecza Maska +4 i Serca Potępieńca (do znalezienia przy liszu Odamaronie w Enklawie Sendai).
Komentarz: Niewątpliwie najlepszy krótki miecz w grze. Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o pięć punktów. Co więcej, przy każdym uderzeniu istnieje szansa, że przeciwnik zostanie oplątany, albo że zostanie mu wyssany jeden poziom doświadczenia (znakomite!). Niestety zdobywamy tę broń dopiero pod koniec gry. Nie muszę chyba wspominać, że polecam każdej postaci walczącej krótkimi mieczami.

Krótki miecz ciosów w plecy [obrazek – k ciosów w plecy]

Krótki miecz ciosów w plecy: 'Cieniste Ostrze'
Cieniste Ostrze wykuto z myślą o zabójcy - miało być dla niego doskonałym narzędziem. Marzy o nim wielu lubiących rozstrzygać spory za pomocą ciosu w plecy. Niewielu jednak posiada ten miecz przez długi czas.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Otrzymujemy od Renala Krwawego Skalpa w nagrodę za pozbycie się Mae'vara.
Komentarz: Bardzo dobry miecz. Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 o trzy punkty. Jak sama nazwa wskazuje, idealny do ciosów w plecy (warto uzbroić weń złodzieja). Jego niewątpliwym plusem jest możliwość wczesnego zdobycia. Polecam.

Kundan +2: Miecz szybkości [obrazek - kundan]

Oszpecony jako dziecko, Dramnek Olk był wykluczany z towarzystwa i wyśmiewany przez rówieśników. Na wzgórzach, z których rozpościerał się widok na Targowo spędził wiele godzin pełnych samotności. Galloma, mieszkający nieopodal czarodziej, natknął się na młodzieńca i odnalazł w nim bratnią duszę. Szybko stali się przyjaciółmi; mistrzem i uczniem. Galloma zmarł zanim nauka Dramneka mogła być ukończona i młodzieniec ponownie poczuł się bardzo samotny. W końcu trafił na ulice Athkatli. Tam został kieszonkowcem i doskonalił swe umiejętności złodziejskie posiłkując się niewielką znajomością magii, której nauczył się od swojego mistrza. Wreszcie wykonał ten miecz, który miał zniwelować mankamenty słabego ciała Dramneka. Broń ta nie posiada parametru opóźnienie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Niewolnica w południowo – wschodniej części więzienia sferowego.
Komentarz: Miecz ten ma statystyki bardzo podobne do Krótkiego miecza +2, jedyna różnica to zerowe opóźnienie (zamiast opóźnienia 1). Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia.

Miecz Arabane'a +2 (Miecz Zwinności Arabane'a) [obrazek - arabane]

Jest to jeden z wielu przedmiotów stworzonych na cześć maga, który jako pierwszy odkrył jak umagiczniać w ten sposób klingi. Była to broń banity Garno i od tego ostrza zginęło wielu kapłanów. Garno był rozwścieczony na bogów po tym jak jego rodzina została spalona na stosie przez kapłanów Loviatar i poświęcił swoje życie zemście. Pomimo jego nienawiści do wszystkiego co święte, podejrzewa się, że jeden z bogów chaosu pomógł Garno w zdobyciu tego miecza, rozkoszując się zniszczeniami jakie powodował ten młodzieniec.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Odporność na Unieruchomienie.
Raz dziennie może przyspieszyć postać na 12 sekund.
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Miejsce: Suna Seni (spotykamy ją podczas pierwszego losowego spotkania w mieście).
Komentarz: Kolejny krótki miecz +2 ze specjalnymi zdolnościami. Ten zapewnia odporność na Unieruchomienie (przydatne, zwłaszcza na początku gry) i pozwala rzucić Przyspieszenie na właściciela (na dwanaście sekund). Polecam.

Miecz Arvoreen [obrazek - arvoreen]

Oręż ten jest kolejnym darem Arvoreen dla Mazzy, dlatego mogą go używać wyłącznie niziołki. Dzięki magii, którą w nim zawarto, miecz ten potrafi zwolnić ruchy każdego przeciwnika, którego dosięgnie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko różdżkom, albo jej ruchy zostaną zwolnione o połowę (na okres 45 sekund).
Odporność na efekty spowolnienia i ogłuszenia.
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Niziołek
Miejsce: Mazzy Fentan, w więzieniu w Ruinach Świątyni.
Komentarz: Całkiem dobry oręż, choć na późniejszych etapach gry nie będzie zbyt użyteczny z powodu małego umagicznienia. Odporność na ogłuszenie może niejednokrotnie uratować Mazzy życie, a spowolnienie przeciwnika jest niewątpliwie bardzo przydatnym efektem. Jeżeli gramy niziołkiem, możemy zabrać Mazzy jej miecz i przekazać go naszej postaci.

Miecz krótki +3 [obrazek – k miecz +3]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 +3
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.NPC przywoływani przez Ducha przeznaczenia w Piekle – Jan, Nalia i Mazzy.
2.Do kupienia u Szynkarza w Tawernie w Saradush.
3.Viekang w Tawernie w Saradush.
4.Saradush, Kiser Jhaeri.
5.Do kupienia u Karthisa al-Hezzara w Północnym Lesie.
6.Do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethranie.
7.Enklawa Sendai. Mieczem tym walczy jeden z posągów córki Bhaala.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o trzy punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o trzy i ma zerowe opóźnienie. Zdobywamy go bardzo późno (początek Tronu Bhaala – jeżeli gramy drużyną, którą ukończyliśmy Cienie Amn, to powinniśmy być w posiadaniu Podrzynacza +4 albo i nawet Krótkiego miecza Maska +4), ale jeżeli więcej niż jeden członek naszej drużyny szkoli się w walce krótkimi mieczami, na pewno się przyda. Polecam.

Ostrze Chaosu [obrazek – ostrze chaosu]

Ostrze Chaosu to krótki miecz +2, którego używać mogą tylko diabelstwa. Za każdym razem, kiedy ta broń trafia w cel, atakowany traci na 30 sekund 2 punkty zręczności. Haer'dalis lubi korzystać z Ostrza Chaosu w parze z inną bronią, Entropią. Kiedy Haer'dalis włada tymi mieczami jednocześnie, staje się bardzo groźnym przeciwnikiem w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Po każdym trafieniu atakowany traci 2 punkty zręczności (na okres 30 sekund).
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Diabelstwo
Miejsce: Miecz ten ma przy sobie oczywiście Haer'dalis., którego znajdziemy w domu Mekratha w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Znakomita broń, mimo małego umagicznienia. Każdy cios wysysa z przeciwnika dwa punkty zręczności, co obniża jego klasę pancerza i TraK0 w walce bronią dystansową (a jeżeli zręczność przeciwnika spadnie do zera, ten automatycznie zginie). Z każdym naszym trafieniem wróg staje się coraz słabszy. Co więcej, miecz ten ma zerowe opóźnienie, dzięki czemu pierwszy cios wyprowadzimy już na samym początku walki, zanim przeciwnik zdoła wykonać jakąkolwiek akcję. Jeżeli gramy pojedynczą postacią (bardem, złodziejem lub wieloklasowcem z klasą złodzieja) szkolącą się w walce krótkimi mieczami, polecam zabrać tę broń Haer'dalisowi i używać jej dzięki zdolności UDP. Niestety mieczem tym nie można wykonywać ciosów w plecy, a z powodu małego umagicznienia przyda nam się jedynie w początkowych rozdziałach Cieni Amn.

Podrzynacz +4 [obrazek – podrzynacz]

Ta broń ma krwawą historię, wiele razy była używana zgodnie ze swoim imieniem. Popularny pośród zabójców, ze względu na swoje rozmiary i umagicznienie, miecz był w posiadaniu najniebezpieczniejszych mieszkańców Krain, ale rzadko pozostawał na dłużej w jednym miejscu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Miecz ten leży w trumnie Bodhi (podczas ostatecznej bitwy z nią).
Komentarz: Jest to jeden z najlepszych krótkich mieczy w grze (zaraz obok Krótkiego miecza Maska). Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o cztery punkty, ma bardzo małe opóźnienie. Zdobywamy go dość późno (rozdział VI), ale będzie jeszcze dość czasu, żeby udowodnił swą użyteczność. Polecam.




Oceansoul - Sob 13.09.2008, 16:30:03
" /> Cytuj:



wojjoo - Sob 13.09.2008, 16:44:10
" />dzięki Ci Ociu

Entropia [obrazek - entropia]

To ostrze +2 z zielonej stali pochodzącej z Otchłani jest jedną z ulubionych broni Haer'dalisa. Ten krótki miecz zadaje trzy punkty dodatkowych obrażeń od trucizny, jeśli atakowany nie wykona rzutu obronnego. Tylko diabelstwa mogą używać tej broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
+3 pkt. obrażeń od trucizny, jeśli ofiara nie wykona udanego rzutu obronnego.
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Diabelstwo
Miejsce: Miecz ten ma przy sobie oczywiście Haer'dalis. Znajdziemy go w domu Mekratha w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Jak na etap gry, w którym znajdujemy Haer'dalisa, jest to bardzo przyzwoity miecz. Jego umagicznienie wynosi +2, zadaje dodatkowe obrażenia od trucizny. Jest jednak gorszy od drugiej broni barda (Ostrze Chaosu) i najpewniej szybko wymienimy go na Krótki miecz Maska albo na Podrzynacza +4.

Krótki miecz [obrazek – k miecz]

Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Komentarz: Zwykły krótki miecz. Przeciętna ilość zadawanych obrażeń czyni z niego broń niespecjalnie użyteczną, jedynym plusem może być małe opóźnienie. Przydatny jedynie na początku gry.

Krótki miecz [obrazek – k miecz zaklęta broń]

Ta broń została stworzona przez czar Zaklęta broń. Zachowuje się ona pod każdym względem jak broń +3.
Miejsce: Miecz ten można stworzyć za pomocą czwartopoziomowego czaru maga Zaklęta broń.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o trzy punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o trzy i ma mniejsze opóźnienie. Używać go będzie mógł na przykład Jan, ponieważ jet on biegły w posługiwaniu się tego typu bronią i może rzucić czar Zaklęta broń.

Krótki miecz +1 [obrazek – k miecz +1]

Pierwszymi mieczami jakie pojawiły się były właśnie krótkie miecze. Najprościej rzecz biorąc, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "krótki miecz" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Tutaj oznacza on dwusieczne ostrze o długości około 60 centymetrów. Jego czubek jest zazwyczaj ostry, co sprawia, że doskonale służy do zadawania ran kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Waga: 3
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +1, Ilbratha [obrazek - ilbratha]

Ten starożytny miecz z brązu jest ozdobiony sześcioma krwawnikami i najprawdopodobniej został wykuty dla Azouna Pierwszego, dawno nieżyjącego króla Cormyru. Nie był zbyt często używany, aż w końcu trafił do rąk jednego z ulubionych gwardzistów króla. Pomimo magii iluzji, ten bezimienny żołnierz poległ w późniejszej bitwie, a miecz dostał się w posiadanie bandytów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Raz dziennie rzuca Lustrzane odbicie.
Waga: 2
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Miecz ten dostajemy od Zakapturzonego czarodzieja ze Wzgórz Umar, imieniem Jermien, w nagrodę za przyniesienie mu Krwi mimika.
Komentarz: Kolejna magiczna wersja krótkiego miecza. Statystykami prawie nie różni się od Krótkiego miecza +1 (jest nieznacznie lżejszy), ale jego przewagą nad tamtym jest możliwość rzucenia Lustrzanego odbicia raz dziennie. Zapewni to ochronę przed kilkoma atakami przeciwników. Jeżeli któryś z naszych bohaterów szkoli się w walce krótkimi mieczami, koniecznie zdobądźmy dla niego ten oręż. W późniejszych etapach gry, gdy umagicznienie +1 nie będzie wystarczające, walczmy którymś z mieczy +4, ale ten zawsze trzymajmy pod ręką.

Krótki miecz +2 [obrazek – k miecz +2]

Termin "krótki miecz" nie istnieje w klasyfikacjach mieczy, ale pojawił się by opisać najwcześniejszy rodzaj mieczy, dwuostrzowe klingi o długości ok. 60 cm. Na powierzchni tej broni wygrawerowane są runy świecące podczas walki, co wskazuje, że została w jakiś sposób umagiczniona, ale nie widać żadnych znaków rozpoznawczych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
2.Gaelan Bayle.
3.Aran Linvail.
4.Do kupienia u Szynkarza w Tawernie w Saradush.
5.Orog gwardzista w kanałach pod Saradush (dwie sztuki).
6.Do kupienia u Karthisa al-Hezzara w Północnym Lesie.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o dwa punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o dwa i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +2 [obrazek – k miecz +2 2]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.Doki, Gildia Mae'vara, pierwsze piętro, w ostatnich zamkniętych drzwiach (zabezpieczone pułapką).
2.Arkanis Gath (spotykamy go podczas wykonywania pierwszego zadania dla Bodhi).
3.Ust Natha, sadzawka na piętrze Wieży Deirexa.
4.Do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda (rozdział 6).
5.Saradush. Wojownicy i Złodzieje w piwnicy domu Kisera.
6.Saradush, najniższy poziom podziemi zamku. Tego rodzaju mieczami walczą Zabójcy.
7.Derro berserkerzy (kusznicy) w Enklawie Sendai.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o dwa punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o dwa i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Krótki miecz +4 [obrazek – k miecz +2 2]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +4
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Tym mieczem walczy nasza postać po użyciu Figurki Shakti (do znalezienia przy Kiserze Jhaeri, w jego domu w Saradush).
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o cztery punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o cztery i ma mniejsze opóźnienie. Warto dać Figurkę Shakti pod rękę postaci biegłej w walce tego typu mieczami (choć na etapie, w którym ją znajdujemy powinniśmy już być w posiadaniu Podrzynacza +4 i Krótkiego miecza Maska +4).

Krótki miecz Maska +4 [obrazek – miecz maska]

To ostrze jest niezwykle cenione przez tych, którzy służą Panu Cienia, a także przez tych, którzy zajmują się różnymi ciemnymi interesami.

PARAMETRY:
Specjalne: przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +4
Obrażenia: 1k6 +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Do kupienia u Siostry Garleny (dach Twierdzy Strażnika).
Komentarz: Znakomity krótki miecz, jeden z najlepszych w grze (stanie się najlepszym po usprawnieniu u chochlika Cespenara). Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o cztery punkty, ma zerowe opóźnienie. Co więcej, przy każdym uderzeniu istnieje szansa, że przeciwnik zostanie oplątany. Jeżeli nasza postać szkoli się w walce krótkimi mieczami, warto zaopatrzyć się weń jak najwcześniej. Jedynym minusem jest dość spora cena. Mimo to oczywiście polecam.

Krótki miecz Maska +5 [obrazek – miecz maska]

Po połączeniu z Sercem Potępieńca powstała zabójczo groźna broń. Ten miecz jest ulubioną bronią zabójców i złodziei.

PARAMETRY:
Specjalne:
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na wyssanie z wroga 1 poziomu.
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.

TraK0: +5
Obrażenia: 1k6 +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Tę broń złożyć dla nas może Cespenar, za jedyne 5000 sz. Będzie do tego potrzebował Krótkiego miecza Maska +4 i Serca Potępieńca (do znalezienia przy liszu Odamaronie w Enklawie Sendai).
Komentarz: Niewątpliwie najlepszy krótki miecz w grze. Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o pięć punktów. Co więcej, przy każdym uderzeniu istnieje szansa, że przeciwnik zostanie oplątany, albo że zos,tanie mu wyssany jeden poziom doświadczenia (znakomite!). Niestety, zdobywamy tę broń dopiero pod koniec gry. Nie muszę chyba wspominać, że polecam każdej postaci walczącej krótkimi mieczami.

Krótki miecz ciosów w plecy [obrazek – k ciosów w plecy]

Krótki miecz ciosów w plecy: 'Cieniste Ostrze'
Cieniste Ostrze wykuto z myślą o zabójcy - miało być dla niego doskonałym narzędziem. Marzy o nim wielu lubiących rozstrzygać spory za pomocą ciosu w plecy. Niewielu jednak posiada ten miecz przez długi czas.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Otrzymujemy od Renala Krwawego Skalpa w nagrodę za pozbycie się Mae'vara.
Komentarz: Bardzo dobry miecz. Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 o trzy punkty. Jak sama nazwa wskazuje, idealny do ciosów w plecy (warto uzbroić weń złodzieja). Jego niewątpliwym plusem jest możliwość wczesnego zdobycia. Polecam.

Kundan +2: Miecz szybkości [obrazek - kundan]

Oszpecony jako dziecko, Dramnek Olk był wykluczany z towarzystwa i wyśmiewany przez rówieśników. Na wzgórzach, z których rozpościerał się widok na Targowo spędził wiele godzin pełnych samotności. Galloma, mieszkający nieopodal czarodziej, natknął się na młodzieńca i odnalazł w nim bratnią duszę. Szybko stali się przyjaciółmi; mistrzem i uczniem. Galloma zmarł zanim nauka Dramneka mogła być ukończona i młodzieniec ponownie poczuł się bardzo samotny. W końcu trafił na ulice Athkatli. Tam został kieszonkowcem i doskonalił swe umiejętności złodziejskie posiłkując się niewielką znajomością magii, której nauczył się od swojego mistrza. Wreszcie wykonał ten miecz, który miał zniwelować mankamenty słabego ciała Dramneka. Broń ta nie posiada parametru opóźnienie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Niewolnica w południowo – wschodniej części więzienia sferowego.
Komentarz: Miecz ten ma statystyki bardzo podobne do Krótkiego miecza +2, jedyna różnica to zerowe opóźnienie (zamiast opóźnienia 1). Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia.

Miecz Arabane'a +2 (Miecz Zwinności Arabane'a) [obrazek - arabane]

Jest to jeden z wielu przedmiotów stworzonych na cześć maga, który jako pierwszy odkrył jak umagiczniać w ten sposób klingi. Była to broń banity Garno i od tego ostrza zginęło wielu kapłanów. Garno był rozwścieczony na bogów po tym jak jego rodzina została spalona na stosie przez kapłanów Loviatar i poświęcił swoje życie zemście. Pomimo jego nienawiści do wszystkiego co święte, podejrzewa się, że jeden z bogów chaosu pomógł Garno w zdobyciu tego miecza, rozkoszując się zniszczeniami jakie powodował ten młodzieniec.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Odporność na Unieruchomienie.
Raz dziennie może przyspieszyć postać na 12 sekund.
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Miejsce: Suna Seni (spotykamy ją podczas pierwszego losowego spotkania w mieście).
Komentarz: Kolejny krótki miecz +2 ze specjalnymi zdolnościami. Ten zapewnia odporność na Unieruchomienie (przydatne, zwłaszcza na początku gry) i pozwala rzucić Przyspieszenie na właściciela (na dwanaście sekund). Polecam.

Miecz Arvoreen [obrazek - arvoreen]

Oręż ten jest kolejnym darem Arvoreen dla Mazzy, dlatego mogą go używać wyłącznie niziołki. Dzięki magii, którą w nim zawarto, miecz ten potrafi zwolnić ruchy każdego przeciwnika, którego dosięgnie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko różdżkom, albo jej ruchy zostaną zwolnione o połowę (na okres 45 sekund).
Odporność na efekty spowolnienia i ogłuszenia.
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Niziołek
Miejsce: Mazzy Fentan, w więzieniu w Ruinach Świątyni.
Komentarz: Całkiem dobry oręż, choć na późniejszych etapach gry nie będzie zbyt użyteczny z powodu małego umagicznienia. Odporność na ogłuszenie może niejednokrotnie uratować Mazzy życie, a spowolnienie przeciwnika jest niewątpliwie bardzo przydatnym efektem. Jeżeli gramy niziołkiem, możemy zabrać Mazzy jej miecz i przekazać go naszej postaci.

Miecz krótki +3 [obrazek – k miecz +3]

Ten krótki miecz został wykonany rękoma kogoś, kto był szkolony zarówno w sztukach magicznych, jak i w snycerskim rzemiośle. Na idealnie płaskim ostrzu nie widać ani jednej plamy, ani skazy. Kiedy używa się go w walce, miecz emanuje magią i obdarza tego, kto go używa, zwiększoną skutecznością.

PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 +3
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce:
1.NPC przywoływani przez Ducha przeznaczenia w Piekle – Jan, Nalia i Mazzy.
2.Do kupienia u Szynkarza w Tawernie w Saradush.
3.Viekang w Tawernie w Saradush.
4.Saradush, Kiser Jhaeri.
5.Do kupienia u Karthisa al-Hezzara w Północnym Lesie.
6.Do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethranie.
7.Enklawa Sendai. Mieczem tym walczy jeden z posągów córki Bhaala.
Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o trzy punkty obrażeń więcej, poprawia TraK0 o trzy i ma zerowe opóźnienie. Zdobywamy go bardzo późno (początek Tronu Bhaala – jeżeli gramy drużyną, którą ukończyliśmy Cienie Amn, to powinniśmy być w posiadaniu Podrzynacza +4 albo i nawet Krótkiego miecza Maska +4), ale jeżeli więcej niż jeden członek naszej drużyny szkoli się w walce krótkimi mieczami, na pewno się przyda. Polecam.

Ostrze Chaosu [obrazek – ostrze chaosu]

Ostrze Chaosu to krótki miecz +2, którego używać mogą tylko diabelstwa. Za każdym razem, kiedy ta broń trafia w cel, atakowany traci na 30 sekund 2 punkty zręczności. Haer'dalis lubi korzystać z Ostrza Chaosu w parze z inną bronią, Entropią. Kiedy Haer'dalis włada tymi mieczami jednocześnie, staje się bardzo groźnym przeciwnikiem w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Po każdym trafieniu atakowany traci 2 punkty zręczności (na okres 30 sekund).
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Może używać:
Diabelstwo
Miejsce: Miecz ten ma przy sobie oczywiście Haer'dalis, którego znajdziemy w domu Mekratha w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Komentarz: Znakomita broń, mimo małego umagicznienia. Każdy cios wysysa z przeciwnika dwa punkty zręczności, co obniża jego klasę pancerza i TraK0 w walce bronią dystansową (a jeżeli zręczność przeciwnika spadnie do zera, ten automatycznie zginie). Z każdym naszym trafieniem wróg staje się coraz słabszy. Co więcej, miecz ten ma zerowe opóźnienie, dzięki czemu pierwszy cios wyprowadzimy już na samym początku walki, zanim przeciwnik zdoła wykonać jakąkolwiek akcję. Jeżeli gramy pojedynczą postacią (bardem, złodziejem lub wieloklasowcem z klasą złodzieja) szkolącą się w walce krótkimi mieczami, polecam zabrać tę broń Haer'dalisowi i używać jej dzięki zdolności UDP. Niestety, mieczem tym nie można wykonywać ciosów w plecy, a z powodu małego umagicznienia przyda nam się jedynie w początkowych rozdziałach Cieni Amn.

Podrzynacz +4 [obrazek – podrzynacz]

Ta broń ma krwawą historię, wiele razy była używana zgodnie ze swoim imieniem. Popularny pośród zabójców, ze względu na swoje rozmiary i umagicznienie, miecz był w posiadaniu najniebezpieczniejszych mieszkańców Krain, ale rzadko pozostawał na dłużej w jednym miejscu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Miejsce: Miecz ten leży w trumnie Bodhi (podczas ostatecznej bitwy z nią).
Komentarz: Jest to jeden z najlepszych krótkich mieczy w grze (zaraz obok Krótkiego miecza Maska). Zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 aż o cztery punkty, ma bardzo małe opóźnienie. Zdobywamy go dość późno (rozdział VI), ale będzie jeszcze dość czasu, żeby udowodnił swą użyteczność. Polecam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.